دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نیازهای روز کشور آموزش می‌دهد
دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نیازهای روز کشور آموزش می‌دهد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بابیان اینکه این دانشگاه نزدیک به ۳۰ سال پیش باهدف پاسخگویی به خیل عظیم دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه‌ها تشکیل شد، عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در کنار دانشگاه نظری برای مهارت‌آموزی تشکیل شد؛ این دانشگاه پویا است و بر اساس نیازهای روز کشور آموزش می‌دهد.

به گزارش اختر شرق؛ همایش نظام حقوقی دانشگاه‌ها و دانشگاه علمی کاربردی در تعامل با نهادهای اداری، قضایی و نظارتی با همکاری وزارت علوم و دیوان عدالت اداری و دانشگاه جامع علمی کاربردی در محل سالن همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بابیان اینکه این دانشگاه نزدیک به ۳۰ سال پیش باهدف پاسخگویی به خیل عظیم دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه‌ها تشکیل شد، عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در کنار دانشگاه نظری برای مهارت‌آموزی تشکیل شد؛ این دانشگاه پویا است و بر اساس نیازهای روز کشور آموزش می‌دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص پذیرش دوره‌ها گفت: عنوان دوره‌ها، یک‌بار پذیرش است یعنی یک دوره‌ای دانشجو می‌گیرد اگر نیاز بود به پذیرش ادامه می‌دهد.

دکتر امید درباره‌ی ویژگی‌های این دانشگاه از بعد مالی گفت: این دانشگاه با چیزی بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو کمتر از پنج درصد بودجه‌ی دانشگاه مشابه دانشگاه علمی کاربردی که نصف این دانشگاه دانشجو دارد اداره می‌شود یعنی نظام آموزش عالی از ظرفیت بخش خصوصی و بهره‌گیری از فرصتی که در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تولیدی بوده استفاده کرده است.

وی ادامه داد: این مراکز که از دولت چیزی نمی‌گیرد توقع دارند مانند بخش خصوصی به‌صورت آزاد با آن‌ها رفتار شود و تصورشان این است که از مقررات و ضوابط آموزشی و پژوهشی باید معاف باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور درباره‌ی ارزیابی و جذب اساتید گفت: مقررات می‌گوید اساتید باید ارزیابی شوند و صلاحیت عمومی و اخلاقی و علمی داشته باشند و این رسیدگی به صلاحیت در چارچوب شورای جذب دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

دکتر امید بابیان اینکه دانشگاه برای کشور هیچ هزینه‌ی مادی ندارد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت علومی است برای نظارت بر مراکز علمی کاربردی اما ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دانشجو و نزدیک ۴۰ هزار مدرس مسئولیتش با دانشگاه جامع است.

خبرنگار: امیرحسین علیپور

image_printچاپ مطلب

Visits: 74