دامپزشکی جایگاه تعیین‌کننده‌ای در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد
دامپزشکی جایگاه تعیین‌کننده‌ای در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد
دکتر خانزاده رئیس اداره دامپزشکی کاشمر در نشست خبری با اشاره به این که بیشتر تولیدات کشاورزی در حوزه دامپزشکی رصد، نظارت و پایش می‌شود اظهار کرد: دامپزشکی سه حوزه را مدیریت می‌کند؛ حفظ سرمایه دامی، ارتقای سلامت جامعه و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان از اهم اقدامات این اداره است.

به گزارش اخترشرق؛ خانزاده با بیان این که ۱۸۰۰ نوع بیماری در دام‌ها وجود دارد گفت: نیمی از این بیماری‌ها مشترک هستند و همین موضوع اهمیت کار دامپزشکان را که با دام سر و کار دارند نشان می‌دهد.
رئیس اداره دامپزشکی افزود: واکسیناسیون دام‌ها از فعالیت‌هایی است که در سال گذشته انجام شده است با احتساب تعداد دام‌های موجود در کاشمر به طور تقریبی هر دام ۴ دفعه واکسینه شده است. این کار با حمایت‌های دولتی انجام می‌شود.
دکتر خانزاده در مورد تب کریمه کنگو گفت: در فصل گرما بیشتر این بیماری بروز می‌کند که با سمپاشی ۶۰ هزار مترمربع امسال موردی پیدا نشده است.
وی ابراز داشت: در بحث مبارزه با بیماری‌های طیور نظارت از جوجه یک روزه تا ۴۵ روزه، مرغ گوشتی و کشتارگاه از وظایف دامپزشکی است. همچنین در بحث ورود و خروج دام به شهرستان مجوز از طرف دامپزشکی صادر می‌شود.
رئیس دامپزشکی کاشمر فعالیت‌های نظارتی را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۰۰۰ مورد بازدید، ۲ تن معدوم‌سازی و ۵۱ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

image_printچاپ مطلب