خط۳ مترو در ایستگاه میدان شهدا با خط۲ و در ایستگاه بسیج با خط۱ متصل می‌شود
خط۳ مترو در ایستگاه میدان شهدا با خط۲ و در ایستگاه بسیج با خط۱ متصل می‌شود

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: خط۳ مترو در ایستگاه میدان شهدا با خط۲ و در ایستگاه بسیج با خط۱ متصل می‌شود

به گزارش اختر شرق؛ قهرمانی در این باره عنوان کرد: چهار خط قطار شهری مشهد از سال ۷۴ براساس مطالعات دانشگاه شریف مصوب شده و شرکت قطار شهری متولی اجرا آن شده است.

وی افزود: در این برنامه ریزی خط یک با ۲۴ ایستگاه به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و خط دو به طول ۱۴ و نیم کیلومتر از ۱۳ ایستگاه ۱۲ ایستگاه به بهره برداری رسیده و در برنامه ریزی نزدیک تا پایان ۱۴۰۳ ایستگاه سیزدهم نیز ساخته می‌شود.

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه خط سه به طول ۲۸ و نیم کیلومتر دارای پهنه وسیعی از شمال غرب تا جنوب شرق است که به صورت فازبندی به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: فاز اول از میدان شهدا تا ترمینال به طول پنج و هفت دهم کیلومتر تا پایان ۱۴۰۳ به همراه هفت ایستگاه شامل چهار ایستگاه عبوری و سه ایستگاه اصلی میدان شهدا، باب الجواد (ع) و ترمینال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های این خط می‌توان به مسافرگیری همزمان در ایستگاه میدان شهدا با خط دو و ایستگاه بسیج با خط یک اشاره کرد که موجب ایجاد یک مثلث ریلی شده است.

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد مطرح کرد: برای فاز اول پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که تاکنون هزار میلیارد هزینه شده و تا سال ۱۴۰۳ حدود چهار هزار میلیارد تومان باید تامین شود.

قهرمانی در پایان گفت: ایستگاه میدان شهدا عمیق‌ترین ایستگاه خطوط قطار شهری است و همزمان با بهره برداری خط سه و نازک کاری، سفت کاری خط چهار از همین فضا انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 71