خسارت ۱۲ میلیارد تومانی تگرگ به اراضی کشاورزی و باغی خوشاب
خسارت ۱۲ میلیارد تومانی تگرگ به اراضی کشاورزی و باغی خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: تگرگ، طوفان و بارش شدید باران به مزارع و باغات شهرستان خوشاب خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی وارد کرد.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم رودسرابی با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ که همراه با وزش شدید باد در طی دو روز گذشته اظهار کرد: در این بارش ها به بیش از ۷۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان خوشاب خسارت وارد گردید.

وی با اظهار اینکه عمده خسارت وارده به باغات پسته، انگور، غلات و زیره شهرستان بوده است، عنوان کرد: بیشترین خسارت وارده مربوط به باغات پسته این شهرستان است.

رودسرابی با بیان اینکه خسارات وارده به بخش کشاورزی همه ساله حادث می گردد به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: با استفاده از روش های نوین و بکارگیری تکنولوژی در مزارع و باغات خود از حوادث مذکور جلوگیری نمایند.

رودسرابی با اشاره به استفاده از دستگاه های ضد تگرگ و سایبان دار کردن باغات گفت: این روش ها بسیار کاربردی و موثر در جلوگیری از خسارت تگرگ و در حال حاضر سه دستگاه سامانه ضد تگرگ در باغات پسته شهرستان نصب شده که نقش قابل توجهی در جلوگیری از خسارت تگرگ داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با توصیه به کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود، خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی و دامی از راه های دیگر جبران خسارت کشاورزان در زمان وقوع حوادث است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 20