خرید گندم به نرخ تضمینی در جوین از مرز ۵۵۰۰ تن گذشت
خرید گندم به نرخ تضمینی در جوین از مرز ۵۵۰۰ تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین تاکنون بالغ‌بر ۵۷۰۰ تن گندم توسط مراکز تحویل دولتی از کشاورزان خریداری‌شده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم و آمادگی مراکز دولتی خرید گندم جهت محصول گندم کشاورزان، گفت: سه مرکز خرید گندم در شهرستان با هماهنگی‌های نمایندگی سازمان تعاون در شهرستان آماده تحویل گندم نیز هستند.

قارزی با اشاره به اینکه تا امروز بالغ‌بر ۵۷۰۰ تن گندم توسط این سه مرکز خریداری‌شده است، عنوان کرد: به لطف خدا تا امروز میزان رضایت مردم از نحوه تحویل صد درصد بوده است.

 مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به سطح ۹۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم در شهرستان نیز، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به این سطح زیر کشت بالغ‌بر ۲۷ هزار تن گندم برداشت شود.

قارزی با اشاره به اینکه گندم به‌عنوان ماده اصلی در پخت نان محسوب می‌شود و نان نیز به‌عنوان اصلی‌ترین ماده غذایی در سفره غذایی مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با توجه به اهمیت سلامت محصول گندم و جلوگیری از سن زدگی نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای جهت مبارزه با این آفت از ابتدای فصل کشت عملیاتی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در پایان خاطرنشان کرد: تلاش در جهت ترویج کشت گندم با توجه به راهبردی بودن این محصول یکی از مهم‌ترین اهداف ما در جهت خودکفایی در تولید و کاهش وابستگی به صادرات نیز است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 73