خبرهای کوتاه از شهرستان تایباد/ تایباد پیشرو تولید پنبه در استان
خبرهای کوتاه از شهرستان تایباد/ تایباد پیشرو تولید پنبه در استان

به گزارش اختر شرق؛ مسئول پنبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه از سطح ۲۱ هزار هکتار پنبه در استان خراسان رضوی برداشت شود. پنبه در ۲۲ شهرستان استان خراسان رضوی کشت می‌شود. پیشروترین مناطق استان در زمینه تولید پنبه شهرستان های سبزوار، نیشابور، سرخس، تایباد و رشتخوار هستند.

– به گفته ی جابر آفریدون مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد و دبیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، جلسه این شورا، روز ۱۳ تیرماه، با حضور امام جمعه های تشیع و تسنن و مسئولین ادارات، در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار گردید. در این جلسه مصوباتی در خصوص راه های کاهش بی حجابی و رعایت عفاف و پوشش اسلامی مقرر گردید.

-گردهمایی شهرداران و دهیاران شهرستان تایباد در محل سالن پیامبر اعظم (ص) فرمانداری برگزار شد.

– به گفته حمزه آزاد، مدیر مسئول ماهنامه سیاسی فرهنگی باران مهر شماره های جدید این ماهنامه که در تایباد چاپ می شود، همزمان در دو شهر سرخس و گلبهار مشهد به چاپ رسیده است.

-با حضور فرماندار، معاونین فرماندار و بخشداران بخش مرکزی و بخش میان ولایت از زحمات شهرداران (تایباد، مشهدریزه و کاریز) و تعدادی از دهیاران به نمایندگی از تمامی دهیاران شهرستان تایباد تقدیر شد.

– میرزاده مسئول پنبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: تایباد پیشرو تولید پنبه در استان

وی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه از سطح ۲۱ هزار هکتار پنبه در استان خراسان رضوی برداشت شود. پنبه در ۲۲ شهرستان استان خراسان رضوی کشت می‌شود. پیشروترین مناطق استان در زمینه تولید پنبه عبارتند از: سبزوار، نیشابور، سرخس، تایباد و رشتخوار.

– دکتر علی باب‌الحکمی از کارشناسان واحد مهندسی رودخانه‌ها، از آغاز اقدامات مهندسی در جهت ایمن‌سازی رودخانه استای تایباد/عملیات لایروبی و تنظیف رودخانه در محدوده این روستا خبر داد.

– نمایشگاه «کتاب تابستونه» به همت موسسه خیریه امام هادی علیه السلام از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ به مدت یک ماه در محل مسجد امام هادی علیه السلام تایباد برگزار می شود. این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و عصر ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ جهت بازدید عموم دایر است.

-سرهنگ امیر امیراحمدی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد، از تلاش ماموران تجسس کلانتری ۱۱ در جهت دستگیری سارق طلاجات کودکان در پارک بانوان این شهرستان خبر داد.

– مهندس کریمی رئیس اداره صمت تایباد از بی کیفیت بودن نان در تایباد خبر داد. وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ تن آرد به سهمیه شهرستان افزوده گردید. از سال ۹۸ افزایش قیمت نان نداشتیم. با توجه به افزایش دستمزد کارگر، افزایش خمیرمایه، افزایش هزینه حمل و بیمه، برق و آب و اجاره و… افزایش هزینه ها و ثبات قیمت نان باعث کاهش کیفیت ها شده است.

– به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان تایباد، تیم موتور سواری «آفرود» جهت برپایی اردوی آمادگی به «جنگل ابر» در استان سمنان و گلستان اعزام شد.

-نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی تایباد در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ با حضور عبدالرضا سپهری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان تایباد، شهردار و سایر اعضای این انجمن در محل مجتمع فرهنگی هنری مفاخر تایباد، با هدف بررسی و تصویب برنامه بودجه پیشنهادی اداره کتابخانه های عمومی تایباد، بحث و بررسی در خصوص واگذاری حق انتفاع مدرسه نشاط سابق شهر مشهد ریزه به کتابخانه عمومی این شهر و تقدیر از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی سال جدید، برگزار گردید.

– به گفته شیخ حیدر سجادی مدیر موسسه خیریه امام هادی علیه السلام، هر روزه کلاس آموزش قرآن کریم باحضور پرشکوه نوجوانان مسجد امام هادی علیه السلام با استاد حجت الاسلام والمسلمین حاجی توسلی برگزار می گردد.

خبرنگار: ویدا حنفی

image_printچاپ مطلب

Views: 65