خام فروشی هم در معادن دولتی و هم در بخش خصوصی سنگان و صنایع فولادی رشتخوار به دنبال خوراک معدنی
خام فروشی هم در معادن دولتی و هم در بخش خصوصی سنگان و صنایع فولادی رشتخوار به دنبال خوراک معدنی

رئیس اداره صمت رشتخوار گفت: مجتمع‌های فولادی در رشتخوار از نداشتن خوراک اولیه برای تولید رنج می‌برد علیرغم اینکه اساس راه‌اندازی این مجتمع‌ها در رشتخوار جهت جلوگیری از خام فروشی و فرآوری سنگ در مبدأ معادن سنگان خواف بوده ولی متأسفانه تاکنون این مشکل مرتفع نشده و همچنان خام فروشی هم در معادن دولتی و هم در بخش خصوصی ادامه دارد.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی عباس پور در جمع مسئولان شورای اداری شهرستان رشتخوار گفت: صنایع فولادی رشتخوار به دنبال خوراک و بعضاً تعطیلی‌های پی‌درپی به دلیل عدم تأمین مواد اولیه هست.

وی بابیان اینکه اکثر مردم منطقه که کشاورز می‌باشند و به دلیل خشک‌سالی‌های چندین ساله اخیر وضعیت معیشتی آنان به خطر افتاده و جوانان و مردم منطقه بیکار شده‌اند و راه‌اندازی این مجتمع‌ها می‌تواند تا مقدار زیادی از مشکلات بیکاری را حل کند و چشم امید مردم منطقه به راه‌اندازی این پروژه‌هاست.

وی با تأکید بر نیاز مبرم بر تقویت حوزه اشتغال و در راستای حمایت از مجتمع‌های فولادی در رشتخوار خواستار رسیدگی جدی و دستورات فوری دولت رئیسی در تأمین و تخصیص خوراک از معادن خواف شد و امروزه این دو مجتمع نیازمند حمایت مسئولان است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رشتخوار گفت پروژه فولاد شکفته از سال ۱۳۹۰ خورشیدی در رشتخوار، آغاز و شامل واحدهای: تولید کنستانتره سنگ‌آهن با ظرفیت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، واحد گندله‌سازی با ظرفیت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، تولید آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال، فولادسازی جهت تولید انواع بیلت فولادی با ظرفیت ۱۰۰۰۰۰۰ تن در سال، نورد مقاطع فولادی با ظرفیت یک‌میلیون تن در سال هست و به‌صورت مستقیم بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از جوانان بومی به‌صورت متخصص، کارمند و کارگری مشغول بکار خواهند شد.

عباس پور در خصوص پروژه فولاد آروند نوین رشتخوار گفت خط تولید ۶۰۰ هزار تن گندله در سال با سرمایه گزاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان که به بهره‌برداری کامل رسیده است و خط دوم آن تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره در سال و سرمایه گزاری ۵۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 96