حمایت دولت از واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا/ سند توسعه راهبردی صنعت گردشگری خراسان رضوی تدوین خواهد شد
حمایت دولت از واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا/ سند توسعه راهبردی صنعت گردشگری خراسان رضوی تدوین خواهد شد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: دولت با ارائه تسهیلات و برنامه‌ریزی‌های مناسب از صنعت گردشگری حمایت می‌کند.

به گزارش اختر شرق؛ محمد صادق براتی در جمع اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرها، خسارت سنگینی را به صنعت گردشگری استان وارد کرده است.

وی افزود: از آنجا که اقتصاد استان تا حد زیادی وابسته به زائر و صنعت گردشگری است، شیوع بیماری کرونا و کاهش محسوس سفرها به استان خسارات زیادی به اقتصاد و صنعت گردشگری استان وارد کرد اما با حمایت‌های دولت و همراهی و همدلی بخش خصوصی ان‌شاءالله از این بحران عبور خواهیم کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در ایام ابتدایی شیوع بیماری کرونا و وجود محدودیت‌ها، بخش خصوصی، اماکن اقامتی و گردشگری با همراهی مناسب توانستند کمک شایانی به کاهش شیوع این بیماری کنند و هم‌اکنون نیز تمامی این واحدها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

براتی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیان کرد: همچنان محدودیت‌های پذیرش زائر و مسافر در مهمانسراها و اماکن اقامتی دولتی وجود دارد و این موضوع توسط کمیته ارزیابی ستاد خدمات سفر مرتب در حال رصد است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و احتمال افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل برون شهری، رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار کمیته حمل و نقل ستاد قرار گرفته است.

براتی بیان کرد: سند توسعه راهبردی صنعت گردشگری استان با الهام از سند توسعه کشوری و با رویکرد مشارکت حداکثری بخش خصوصی در آینده نزدیک بومی‌سازی خواهد شد و برنامه‌های آینده صنعت گردشگری بر اساس این سند تنظیم خواهد شد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش این صنعت در استان باشیم.

image_printچاپ مطلب

Views: 2