حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان نیشابور برای حل مشکلات دامداران
حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان نیشابور برای حل مشکلات دامداران

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به همراه معاون مدیرکل پشتیبانی اموردام کشور و مدیر پشتیبانی امور دام خراسان رضوی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور در این شهرستان به حل مشکلات دامداران شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان پرداختند.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از شرکت تعاونی دامداران شهرستان زبرخان بازدید و وضعیت این شرکت و دامداران به لحاظ تامین نهاده مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه تشکل‌های دامداری وطیور، کشتارگاههای صنعتی وتعاونی‌های تولید در دبیرستان خیام برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و۵۵٪ مالیات کشور را شرکتهای خدماتی پرداخت می‌کنند که هم اکنون نیازمند کمک هستند وبخشی از این مشکلات متوجه جهادکشاورزی می‌باشد.

محمدرضا اورانی با بیان این مطلب که مدل دامپروری ما برگرفته از کشورهای اروپایی است که در تامین نهاده‌ها مشکل ومحدویت اقلیمی ندارند لیکن ما این محدودیت‌ها را داریم. اورانی یادآور شد نیاز ما به ذرت ۹ میلیون تن می‌باشد که حدود یک میلیون تن آن در داخل کشور تولید می‌گردد، تصریح کرد: نهاده‌ها را باید عادلانه توزیع کرد ونظارت‌ها را جدی‌تر پیگیری کنیم. اورانی اظهار کرد: ۹۰ تا ۹۵درصد تولید کنندگان ما عاشق تولید هستند وباید تولید ونهاده‌های کشاورزی براساس عرضه وتقاضا باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: کشاورز و دامدار باید در کنار هم کشاورزی قراردادی را ایجاد کنند.

وی با اعلام افتتاح روستا بازار شماره یک گفت: تعداد ۱۶۰شرکت تعاونی تولید در استان داریم و باید با اصلاح شبکه توزیع و با افزایش اعتماد در کنار هم قرار بگیریم.

در آخرین برنامه ریاست سازمان که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان نیشابور، فیروزه، زبرخان، معاونین ومشاورین وزرا و مدیران کل دستگاههای اجرایی وفرمانداران سه شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری نیشابور برگزار شد، مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و با توضیحات رئیس سازمان جهادکشاورزی برای نمایندگان با توجه به قطب تولید گوشت و شیر این شهرستان، اختصاص سهمیه‌ای مازاد بر سهمیه نهاده‌های دامی برای سه شهرستان و اختصاص ردیف اعتباری برای احیاء قنوات شرق کشور مورد تصویب قرار گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19