حصار زبرخان اولین روستای «طرح الگویی روستایی» انتخاب گردید
حصار زبرخان اولین روستای «طرح الگویی روستایی» انتخاب گردید

روستای حصار زبرخان که به‌عنوان اولین گزینه برای اجرای طرح روستای الگویی این شهرستان منتخب شده بود، جلسه‌ای با حضور مسئولین جهادکشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی، منابع طبیعی شهرستان و بخشدار و شورای روستا و جمع کثیری از معتمدین، ریش سفیدان و صاحبنظران روستا برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در ابتدای جلسه، سرپرست جهادکشاورزی شهرستان زبرخان به تشریح وضعیت کشاورزی و دامپروری این روستا پرداخت و این روستا را دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی دانست.

صدیقی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های روستا اذعان کرد: در راستای اجرای طرح روستای الگویی بایستی ابتدا تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستا و همچنین نقاط ضعف و موانع بر سر راه را با کمک مردم روستا شناسایی کنیم و در در مرحله بعد برای تسهیل امور و رفع موانع و رسیدن به روستای ایده ال و در حال توسعه برنامه ریزی و تلاش کنیم.

وی منابع آبی سرچشمه‌ای، وجود شرکت پرورش شترمرغ، زنبورداری، پرورش آبزیان وطیور، کرم ابریشم وصنایع دستی را از مزیت‌های روستا دانست و پرورش شترمرغ این روستا را شاخص دانست.

صدیقی لزوم مشارکت مردم روستا را در برنامه ریزی و اجرای طرح با اهمیت دانست و از اهالی خواست مسئولانه در مراحل و روند اجرای طرح مشارکت فعال داشته باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23