حسین میری: مهاجرت هنر
حسین میری: مهاجرت هنر

هنرمند قوچانی بابیان اینکه وقتی سرمایه‌گذاران از شهر مهاجر می‌کنند به شهرستان ضربه می‌خورد اما مهاجرت هنرمند، ضربه بیشتری به شهرستان وارد می‌کند، گفت: مردم خودشان می‌توانند با تشکیل سازمان مردم‌نهاد، باعث رونق بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در قوچان شوند.

حسین میری نویسنده، شاعر و نقاش قوچانی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه علاوه برافزایش انگیزه هنرجویان و انجام کار گروهی، سبب آشنایی مردم بااستعدادهای هنری همشهری‌شان می‌شوند.

میری بابیان اینکه همان‌طور که خروجی نویسنده کتاب است خروجی کلاس‌های هنری نیز می‌تواند نمایشگاه باشد که هرچند خریداری نمی‌شود اما دیده می‌شود، عنوان کرد: اگر کتاب نخریم، تئاتر نبینیم و غیره هنر ادامه حیاتش را از دست می‌دهد و نتایج آن در جامعه دیده می‌شود.

این هنرمند قوچانی عنوان کرد: انتظار هست مسئولین با خرید آثار هنری هنرمندان فرهنگ‌سازی کنند زیرا هنرجو هزینه می‌کند و همین‌که با خرید اثر هنری پول ابزار خریده شده بازگردد هنرمند راضی است و نمایشگاه بعدی را با اشتیاق بیشتری برگزار می‌کند.

میری بابیان اینکه از سال ۱۳۸۲ در حوزه هنری فعالیت دارم و خوشبختانه طی این سال‌ها نگاه و انگیزه مردم به کلاس‌های هنری بیشتر شده است، گفت: بااین‌حال هنوز هنر جزء اولویت‌های سبد خانوار خانواده‌های مردم شهرستان محسوب نمی‌شود.

این نویسنده قوچانی بابیان این مطلب که اگر بی‌فرهنگی در جامعه می‌بینیم یکی از دلایلش کم‌اهمیتی به هنرمندان است، مطرح کرد: هنرمندان زیادی از شهرستان قوچان مهاجرت کرده‌اند و اگر این موضوع را ریشه‌یابی کنیم یک سمتش به‌طرف عدم‌حمایت از هنرمندان می‌رود.

وی ادامه داد: در این شرایط هنرمند مجبور است برای مسائل مالی از شهرستان برود و درست است که بازهم به هنرش ادامه می‌دهد اما فعالیت وی در جای دیگر ثبت می‌شود و برای شهر اتفاقی نمی‌افتد.

میری در پایان بابیان اینکه وقتی سرمایه‌گذاران از شهر مهاجر می‌کنند به شهرستان ضربه می‌خورد اما مهاجرت هنرمند، ضربه بیشتری به شهرستان وارد می‌کند، گفت: مردم خودشان می‌توانند با تشکیل سازمان مردم‌نهاد، باعث رونق بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در قوچان شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 90