حرفه‌آموزی، کلید اشتغال پایدار
حرفه‌آموزی، کلید اشتغال پایدار

امام‌جمعه اهل سنت تایباد صبح امروز از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بازدید کرد.

امام‌جمعه اهل سنت تایباد صبح امروز از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مولانا توکلی در جریان بازدید از کارگاه‌های فعال مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان شهرستان تایباد، حرفه‌آموزی را خدمتی بزرگ برای اقتصاد جامعه برشمرد و گفت: گذشتگان ما جمله بسیار پر معنایی داشتند که خطاب به نوجوانان و جوانان می‌گفتند:

«هنر بِه و هنر بِه و هنر بِه

هنر از مال و میراث پدر بِه»

نگاه گذشتگان ما به حرفه‌آموزی و هنرآموزی بود و این نگاه حتی در میان ثروتمندان جامعه آن زمان نیز وجود داشت.

وی با تمجید از برگزاری کارگاه‌های کاربردی مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد گفت: ایام تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی است برای کسب مهارت‌های شغلی و این حرفه‌آموزی کلید اشتغال پایدار است.

خطیب جمعه تایباد با تمجید از طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی، گفت: امیدواریم معین اقتصادی تایباد نگاه ویژه‌ای به مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان داشته باشد، چراکه این مرکز می‌تواند با تأمین مواد اولیه ضمن هنرآموزی به نوجوانان و جوانان علی‌الخصوص بانوان فعال و هنرمند شهرستان تایباد، به اقتصاد خانواده‌های آنان از محل فروش محصولات کمک کند.

وی افزود: هم‌جواری با بازار بزرگ افغانستان و ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با تجار افغانستانی می‌تواند در جهت ایجاد کانال صادرات این محصولات و جذب سرمایه و بازاریابی کمک شایانی کند. این مطالبه ما به‌عنوان ناظر مثلث توسعه اقتصادی از معین اقتصادی شهرستان است.

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی طرحی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در سایه تعامل ارکان حاکمیت با فعالان بخش خصوصی است که توسط استاندار خراسان رضوی طراحی و به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه علمیاتی علیرضا رزم حسینی در حال پیگیری است.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۰ کیلومتر جنوب شرق مشهد و ۱۸ کیلومتری مرز دوغارون واقع‌شده است و از قطب‌های مهم‌ اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی است.

مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان تایباد با ایجاد رشته‌های کاربردی مکانیک خودرو، برق خودرو، عمران (سنگ‌کار، گچ کار، کاشی‌کار) قالی‌بافی، گوهر تراشی، برق، تعمیر لوازم‌خانگی، پنل های خورشیدی و انرژی‌های نو، کشاورزی (پرورش قارچ، گلخانه) دارای ۲۸۴ کارآموز در حال آموزش است، این در حالی است که ۱۵۰ نفر دیگر نیز پشت نوبت جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی این مرکز می‌باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6