حذف دلالان از ورودی پایانه مسافربری مشهد
حذف دلالان از ورودی پایانه مسافربری مشهد

با اجرای طرح فروش اینترنتی بلیت اتوبوس و انجام برخی اقدامات سخت‌افزاری در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد دلالان ورودی این پایانه حذف می‌شوند.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۹۹ با اشاره به این طرح گفت: درگذشته و در ایام اوج مسافرت، تهیه بلیت با حضور واسطه‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کرد که با راه‌اندازی این سیستم بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی استان به نحو مطلوبی برای میزبانی از زائران و گردشگران در نوروز ۹۹ انجام‌شده است و از ابتدای دی‌ماه تا پایان سال، هشت جلسه برگزار خواهد شد که تاکنون دو جلسه برگزارشده است.

براتی با اشاره به برنامه جلسات ستاد خدمات سفر اظهار کرد: هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در قالب مانور خدمت خواهد بود که مطابق سال‌های گذشته ۲۵ اسفندماه با میزبانی شهرداری برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بابیان اینکه ۲۸ اسفندماه بازدید و بررسی میدانی آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان انجام خواهد شد؛ مطرح کرد: با توجه به‌ضرورت انسجام در فعالیت‌ها دستگاه‌های اجرایی از انجام فعالیت بدون هماهنگی با ستاد اجرایی خدمات سفر خودداری کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بابیان این‌که تجزیه‌وتحلیل آمار تصادفات در کمیته حمل‌ونقل ستاد انجام شود، گفت: با توجه به‌ پیش‌بینی‌های هواشناسی، باید تمهیداتی را برای مواقع بحرانی اندیشیده شود که ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی در خراسان رضوی ظرفیتی ویژه هستند که می‌توانیم از آن برای زمان‌های بحرانی استفاده کرده و به مسافران در مسیرها خدمات ارائه کنیم.

براتی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند که بر اساس پیش‌بینی‌ها در نوروز ۹۹ تعداد زائران به نسبت سال گذشته افزایش خواهد یافت و با توجه به شرایط جوی باید از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم و به نحو مطلوبی از زائران پذیرایی کنیم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به برنامه‌های برگزاری جشن بین‌المللی نوروزگاه با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته این جشن به میزبانی ترکمنستان برگزار شد و امسال به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که قرار است به‌صورت گسترده‌تر برگزار و از دیگر کشورهای همسایه نیز دعوت کنیم.

براتی به آمار ورود مسافران به مشهد در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۰۵ نفر وارد مشهد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ درصد (سه و هشت‌دهم) افزایش‌یافته است.

وی افزود: تعداد هفت میلیون و ۳۰۰ هزار و ۶۶۹ نفر با اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی، تعداد پنج میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۴۶ نفر با راه‌آهن با ۱۰ هزار و ۸۱ رام قطار به مشهد آمده‌اند.

وی اظهار کرد: تعداد سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۰۹ نفر از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد و تعداد ۱۷ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۷۸۱ نفر از طریق وسایل نقلیه شخصی وارد مشهد شده‌اند.

براتی تصریح کرد: بر اساس مقایسه آمار ۹ ماهه امسال با سال قبل، مسافران ورودی راه‌آهن ۴.۸ (چهار و هشت‌دهم) درصد افزایش، مسافران ورودی با وسایل نقلیه شخصی ۴.۸ (چهار و هشت‌دهم) درصد افزایش و مسافران ورودی از طریق فرودگاه ۳.۴ (سه و چهاردهم) درصد کاهش‌یافته است.

هم‌چنین ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و دبیر ستاد نیز در این جلسه گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی خدمات سفر، امسال نیز باید دستگاه‌های اجرایی برای برپایی ایستگاه در کیلومتر ۳۰ و ۶۰ شهرهای استان برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در پایان گفت: مقررشده است که برای انجام اقداماتی از قبیل برپایی ایستگاه و سیاه‌چادرها راهداری، پلیس‌راه، امداد و نجات هلال‌احمر، سازمان جوانان هلال‌احمر، اورژانس اداره کل امور رفاهی و دبیرخانه ستاد خدمات سفر برنامه‌ریزی کنند.

مکرمی فر افزود: برگزاری جشن‌های نوروزگاه که در سال‌های گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود از امسال جزو برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواهد بود و آمادگی داریم با دیگر ادارات در صورت تمایل مشارکت و همکاری کنیم و از نظرات و همکاری‌ها آن‌ها نیز بهره‌مند شویم.

در ادامه سید جعفر صدیق زراعتی جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های اعلام‌شده به دبیرخانه ستاد ارائه کرد.

هم‌چنین دستگاه‌های عضو و روسای کمیته‌های ستاد گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کردند.

لازم به ذکر است؛ در پایان این جلسه از سید جعفر صدیق زراعتی جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که از ابتدای بهمن‌ماه بازنشسته می‌شود، تقدیر شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 85