جوانان انقلابی از آجرهایی که به سمتشان پرت می‌شود پل می‌سازند
جوانان انقلابی از آجرهایی که به سمتشان پرت می‌شود پل می‌سازند

مصطفی شریف با خطاب قرار دادن پیشکسوتان، بابیان اینکه مصلحت خویش را به مصلحت انقلاب اسلامی، کشور و آیندگان ترجیح ندهید، همراه جوانان باشید و سرمایه‌های انسانی این کشور را به‌راحتی از دست ندید، گفت: جوانان انقلابی واقعی، مطالبه قدرت و مطالبه نسلی ندارند بلکه ضرورت ساخت کشور و امید به آینده را درک کرده‌اند؛ البته که جوانان انقلابی به دلیل بصیرت و پختگی، از آجرهایی که به سمتشان پرت می‌شود پل می‌سازند و برای گذر از وضع موجود و ساختن فردای بهتر تلاش می‌کنند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مصطفی شریف استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در همایش جوان‌گرایی و دولت انقلابی در مسجد ثامن‌الائمه جوانان را سرمایه‌های انسانی ارزشمند این کشور دانستند و گفت: قشر جوان سبب ایجاد تحرک و امید در کشور می‌شود.

وی در ادامه به توضیح مسئله جوان‌گرایی پرداخت و راهکارهایی برای تحقق جوان‌گرایی مطرح نمودند و

شریف بابیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری از دولت جوان انقلابی، دولت جوان حزب‌اللهی است و مؤمن انقلابی یعنی حزب‌اللهی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خویش فرمودند که هر جا گروهی جوان با ذهن فعال و پویا شکل بگیرد می‌تواند با تأثیرگذاری بر محیط اطراف و دیگر مجموعه‌ها در پویایی بینایی و پیشرفت حرکت عمومی ملت مؤثر باشد و اهمیت جریان جوان و جوان‌گرایی به‌شدت بالاست.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: برخی معتقدند که جوان‌گرایی یک شعار است، اما درواقع این‌طور نیست و جوان‌گرایی برای انقلاب، یک ضرورت و نیاز راهبردی است.

وی بابیان اینکه امروزه در شرایطی که دشمن از بیرون و برخی افراد ناتوان و سست‌عنصر در داخل کشور شرایط نابسامانی را برایمان رغم زده‌اند، گفت: امید و کارآمدی دو مسئله مهم است که برای مردم چالش ذهنی ایجاد کرده و سبب کاهش امید به آینده شده و کارآمدی نظام انقلاب را زیر سؤال برده است که راه‌حل تمامی این‌ها، توجه به جوان‌گرایی است.

شریف بابیان این مطلب که جوان‌گرایی زمینه‌ساز بروز و ظهور نیروهای جدید و تحرک بیشتر در جامعه است و سبب انتشار امید می‌شود، اظهار کرد: مسئله‌ی مهم این است که چه جوانی نیاز است؟ جوانی که با مدارک تخصصی، توانایی و ظرفیت به عهده گیری امور کشور را دارد، نیاز است یا آقازاده‌هایی که در سیستم گلخانه‌ای پرورش‌یافته‌اند و برای پیشرفت به سیستم‌های آسانسوری عادت کرده‌اند.

وی ادامه داد: به‌طورکلی جوان‌گرایی به معنای انتخاب و انتصاب جوانان شایسته، پویا و خودساخته که در ابعاد مختلف تخصصی آماده خدمت است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان دهیم البته این میدان عمل، باید در کنار پیشکسوتان فهیم و باتجربه باشد و مدیریت دانش کنند که خطایی صورت نگیرد و شکل‌گیری این ترکیب سبب موفقیت و پیشبرد اهداف انقلاب می‌شود.

شریف مطرح کرد: در مقابل جوان‌گرایی، ممانعت‌ها و مقاومت‌هایی مشاهده می‌شود که شامل سه بخش، افرادی است که دل سوزاند اما علی‌رغم تأکیدات رهبری، جوان باور نیستند، به قدرت و مدیریت خود چسبیده‌اند و سپردن جایگاه به جوانان برایشان سخت است و افرادی است که تجارب ناموفقی از جوان‌گرایی دارند، است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای بیان می‌کنند که جوانان هنوز پخته نیستند، این کلمه پخته باید تبیین شود که آیا پختگی لزوماً رابطه مستقیمی باسن دارد، گفت: این افراد باید بدانند که پختگی و تکامل در میدان عمل و در صورت کار سپاری به جوانان اتفاق می‌افتد و نیز هستند افرادی که میگویند اعتماد به جوانان سخت است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این کشور جوانان مؤمن، انقلابی، متخصص، باانگیزه و متعهدی داریم که در تمامی جنبه‌ها و میادین خود را ثابت کرده‌اند و اکنون باید از این افراد پرسید که آیا این عدم اعتماد و سخت‌گیری از سر احتیاط است یا از سر دل‌بستگی به مقام.

شریف ابزار کرد: خوشبختانه مشهد در جوان‌گرایی از سال‌ها قبل با انتخاب نمایندگان مجلس جوان، قدم‌های خوبی برداشته و امید به پیشرفت روزافزون داریم.

این تحلیل‌گر سیاسی بابیان این مطلب که برای آنکه جوان‌گرایی محقق شود نیاز است که جوانان به یکدیگر اعتماد کرده و ساختار سازی کنند زیرا عدم تقابل در جوانان از مسائل مهم در تحقق جوان‌گرایی است.

شریف با خطاب قرار دادن پیشکسوتان، بابیان اینکه مصلحت خویش را به مصلحت انقلاب اسلامی، کشور و آیندگان ترجیح ندهید، همراه جوانان باشید و سرمایه‌های انسانی این کشور را به‌راحتی از دست ندید، گفت: جوانان انقلابی واقعی، مطالبه قدرت و مطالبه نسلی ندارند بلکه ضرورت ساخت کشور و امید به آینده را درک کرده‌اند؛ البته که جوانان انقلابی به دلیل بصیرت و پختگی، از آجرهایی که به سمتشان پرت می‌شود پل می‌سازند و برای گذر از وضع موجود و ساختن فردای بهتر تلاش می‌کنند.

خبرنگار: عاطفه مرتضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 44