جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد کاشمر با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد
جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد کاشمر با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد

در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد کاشمر که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، فرماندارکاشمر، امام جمعه و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه سفر به کاشمر دومین سفر شهرستانی و بازدید از واحدهای دانشگاهی استان می‌باشد، گفت: در بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه و ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که درمنطقه و شهر وجود دارد در سایه این توانمدی‌ها و همگرایی و تعاملات امید به آینده را بیش از گذشته زنده کرده است.

وی با اشاره به تجارب دانشگاه آزاد در سالیان گذشته، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تجارب گرانقدری برای ارتباط با جامعه و حل مسائل جامعه دارد و ازاین رو رویکرد دانشگاه از آموزش صرف و آکادمیک به سمت آموزش همراه با حل مسائل جامعه تغییر نموده است.

وی با اشاره به ظرفیتهای شهرستان به ویژه در بخش کشاورزی، گفت: راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در شهرستان کاشمر باید دراستان مطرح و پیگیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد استان با بیان اینکه نقش آفرینی‌های دانشگاه در فضای جامعه با نگاه مبتنی بر نیازهای روز جامعه باعث افزایش اعتماد اجتماعی به دانشگاه شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه نسبت به رویدادها و اتفاقات جامعه بی‌تفاوت نیست و از این رو مدارس عالی مهارت با رویکرد حل مسائل جامعه و نیازهای روز جامعه راه اندازی می‌شوند.

مرادی با اشاره به راه اندازی مدرسه عالی هوانوردی در کاشمر با همکاری فرودگاه خصوصی کاویان پرواز شرق، گفت: مدرسه عالی هوانوردی یک ظرفیت فوق العاده می‌باشد که برای حمایت ازآن درجهت ارتقا سطح خدمات دهی این مجموعه موضوع در صندوق پژوهش استان مطرح خواهد شد.

فرماندار کاشمر در این نشست با تقدیر از نگاه و رویکرد توسعه اجتماعی ریاست دانشگاه آزاد استان، گفت: درحوزه شهرستان نگاه‌مان توسعه‌ای است و نقشه راه هم سند توسعه شهرستان است که براساس ظرفیت‌ها، توانمندیها، فرصت‌ها وتهدیدها تصمیم گیری و برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ها از موضوعاتی است که در بخش‌ها ی مختلف برآن تمرکز شده گفت از ظرفیت دانشگاه‌ها در موضوعات مختلف اجتماعی و اقتصادی برای حل مسائل شهرستان بهره گیری شده است.

مسلم ساقی با بیان اینکه شهرستان دارای ظرفیتهای بالقوه است که تاکنون کمتر استفاده شده، عنوان کرد: فرصت‌ها و ظرفیتهای خوبی در حوزه گیاهان دارویی داریم که باید با هم افزایی و ارتباط بیشتر دانشگاه و حوزه صنعت و تولید این ظرفیت‌ها تقویت شوند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه جای خرسندی است که رشته‌های جدید براساس نیاز‌های بومی منطقه در دانشگاه راه اندازی می‌شود گفت با رویکرد متفاوت دانشگاه در حوزه توسعه اجتماعی باید حمایت از تشکل‌ها و نشریات دانشجویی بیشتر توجه شود، تصریح کرد: محیط دانشگاه باید یک محیط زنده باشد وتاکید مقام معظم رهبری در حوزه سیاسی این بوده که دانشگاه‌ها باید نخبه‌پروری سیاسی داشته باشند که با راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه‌ها این مهم محقق خواهد شد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: محیط دانشگاه به لحاظ سیاسی باید محیطی پویا باشد و بهترین مکانی که تظارب آرا اتفاق می‌افتد محیط دانشگاه است.

ساقی با اشاره به اینکه فرودگاه خصوصی کاویان پرواز از ظرفیتهای شهرستان است گفت: اخیرا با توجه به اینکه این مجموعه یک ظرفیت و پتانسیل برای منطقه است تفاهم نامه‌ای در حوزه مدیریت بحران با فرودگاه امضا شده تا بتوانیم استفاده بیشتری از این ظرفیت داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری امام جمعه کاشمر با بیان ظرفیتهای دانشگاه در شهرستان، اظهار کرد: باید از فضاهای موجود دردانشگاه برای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه و بویژه دانشجویان استفاده شود.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه منطقه ترشیز دارای معادن زیادی است، خواستار راه اندازی رشته معدن دردانشگاه آزاد کاشمر شد.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به ظرفیتهای شهرستان در زمینه زیارت و گردشگری ایجاد رشته‌های گردشگری با رویکرد زیارت را از دیگر نیازهای حوزه آموزش برشمرد.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه باید ارتباط دانشگاه با دستگاههای اجرایی و دولتی تقویت شود گفت: فضای شهرستان یک فضای آرام با همراهی و همدلی مسئولین همراه شده است وحرکت‌هایی برای جلب سرمایه گذاران بومی و غیربومی شروع شده که امیدواریم با معرفی ظرفیتهای شهرستان در بخش‌های مختلف توسعه و پیشرفت شهرستان را شاهد باشیم.

در این جلسه دکتر جواد موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گزارشی از اقدامات و عملکرد دانشگاه در حوزه‌های مختلف ارائه نمود.

لازم به ذکر است؛ بازدید از بخشهای مختلف دانشگاه آزاد کاشمر و مدرسه عالی هوانوردی از برنامه‌های سفر رئیس دانشگاه آزاد استان به کاشمر بود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 80