جلسه منطقه‌ای سن غلات در شهرستان سبزوار برگزار شد
جلسه منطقه‌ای سن غلات در شهرستان سبزوار برگزار شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی بر اهمیت مبارزه با آفت سن در مرحله‌ی سن مادری و نیز پیش‌آگاهی با ابزارهای دیتالاگر و نیز مبارزه با حداقل مصرف سموم شیمیایی و استفاده از روش‌های تلفیقی ناظر به حفظ محیط‌زیست تأکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه ستاد سن غلات و عوامل خسارت‌زای گیاهی با حضور مدیر و کارشناسان حفظ نباتات استان خراسان رضوی، مدیران، مسئولین و کارشناسان حفظ نباتات و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار برگزار شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان بر اهمیت مبارزه با آفت سن در مرحله‌ی سن مادری و نیز پیش‌آگاهی با ابزارهای دیتالاگر و نیز مبارزه با حداقل مصرف سموم شیمیایی و استفاده از روش‌های تلفیقی ناظر به حفظ محیط‌زیست تأکید و تصریح کرد: با بسیج امکانات بخش خصوصی و کلینک های گیاه‌پزشکی و استفاده از ابزارها و روش‌های مدرن مبارزه نظیر پهبادها امیدواریم در راستای سلامت محصولات کشاورزی گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع مبارزه با علف‌های هرز غلات با اولویت مبارزه با کشیده برگ‌ها در موقعیت زمانی فعلی از کارشناسان خواست نسبت به اهمیت آموزش کالیبراسیون سم‌پاش‌ها دقت و اهتمام کافی داشته باشند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز ضمن ارائه گزارشی از مبارزه با آفت سن در سال گذشته اظهار کرد: شهرستان سبزوار با مبارزه به‌موقع با آفات غلات به‌ویژه سن گندم توانست با حفظ کیفیت محصول رتبه‌ی اول استان را در خرید گندم تضمینی کسب کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 56