جلسه برنامه ملی مدیریت سنی پرورش مرغ گوشتی شهرستان فیروزه برگزار شد
جلسه برنامه ملی مدیریت سنی پرورش مرغ گوشتی شهرستان فیروزه برگزار شد

جلسه برنامه ملی مدیریت سنی پرورش مرغ گوشتی (مرغ سایز) با حضور مدیر جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری، رئیس شبکه دامپزشکی، رئیس اداره صمت، نماینده بهداشت و درمان و مسئول تولیدات دامی شهرستان فیروزه برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی فیروزه در این باره اظهار کرد: با افزایش سن و وزن مرغ از کیفیت گوشت مرغ کاسته شده و علاوه بر افزایش ضریب تبدیل غذایی باعث افزایش ابتلا به بیماری و تلفات و مصرف بیشتر آنتی بیوتیک‌ها می‌شود و این به مفهوم ضرر اقتصادی برای مرغداران و وابستگی بیشتر کشور به نهادهای دامی به خصوص ذرت دانه‌ای و کنجاله سویا خواهد بود.

مهندس کلیدری گفت: الگوی نادرست خرید لاشه مرغ با وزن بالاتر، علاوه بر کاهش کیفیت محصولات تولیدی، مورد پسند بازارهای منطقه و جهان نباشد.

مسئول تولیدات دامی فیروزه عنوان کرد: هدف از این برنامه ملی، پرورش طیور گوشتی تا سن ۳۸ روزگی تا سقف لاشه ۱۷۰۰ گرم می‌باشد.

موسوی عمادی در پایان گفت: اهداف کلی این برنامه افزایش کیفیت محصول تولیدی و ارتقا سلامت مصرف‌کنندگان، کمک به توسعه پایدار با افزایش بهره وری در واحدهای مرغ گوشتی و کاهش وابستگی به نهاده‌های دامی می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 48