جشن‌های نوروزگاه در خراسان رضوی لغو شد
جشن‌های نوروزگاه در خراسان رضوی لغو شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تمامی مراسم جشن نوروزگاه و سایر تشریفات جمعی مرتبط با نوروز در این استان لغو و برگزار نمی‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی‌فر عنوان کرد: بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرگونه تجمع و مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد به‌منظور جلوگیری از شیوع ابتلا به بیماری کرونا منتفی است که بر این اساس برگزاری جشن‌های نوروزگاه در این قالب قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه این لغو شامل جشن بین‌المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان نیز می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس تمامی ۱۳۸ رویداد فرهنگی نوروزگاه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود.

مکرمی‌فر با اشاره به اینکه آیین مردمی نوروزگاه به‌عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپاکننده نوروزگاه آن منطقه باشند و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز فراهم کننده بستر برای اجرای آن باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در پایان اذعان کرد: در برگزاری نوروزگاه‌ها سعی می‌شود به میراث ناملموس حوزه نوروز پرداخته و آداب‌ورسومِ مردم باز شناسانده شود و موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0