جای خالیِ صنایع تکمیلی برای پیوستن به زنجیره‌ی تولید در جوین
جای خالیِ صنایع تکمیلی برای پیوستن به زنجیره‌ی تولید در جوین

جلسه بررسی راهکارهای جذب سرمایه‌گذاران با توجه به نبود صنایع تبدیلی شهرستان جوین برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌الخیر مزین شده است، گفت: به لطف خدا مسیر توسعه در این شهرستان در محور کشاورزی بناشده است و شهرستان جوین با فعالیت بالغ‌بر ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بشمار می‌آید.

وی با اشاره به کشت دانه‌های روغنی همچون رده، گلرنگ و …، عنوان کرد: یکی از الزامات تحقق کشاورزی پایدار و توسعه بیش‌ازپیش شهرستان پیوستن به زنجیره تولید و وجود صنایع تبدیلی نیز است.

قارزی با ابراز نگرانی از نبود و جای خالی صنایع تبدیلی در این شهرستان گفت: باید تدابیر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و جهت‌دهی به آن‌ها در مسیر توسعه بخش کشاورزی انجام گیرد تا با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نیز محصول تولیدشده در شهرستان باقیمت واقعی به بازار عرضه شود و کشاورزان به سود واقعی از تولید و بسته‌بندی محصول برسند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اشتغال ایجادشده در این کارخانه‌ها برای جوانان و روستاییان و در پی آن جلوگیری از مهاجرت روستاییان بهشهرها، تصریح کرد: شهرستان جوین با تولید محصولات باغی و زراعی و گلخانه‌ای نیز فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران نیز محسوب می‌شود.

قارزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نبود کارخانه روغن‌کشی با توجه به تولید یک‌چهارم کلزای استان و در کنار آن کشت ۲۰ هکتاری دانه روغنی گلرنگ نیز موجب خام فروشی این محصول و خارج شدن سود بالای استحصال آن نیز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، جذب سرمایه‌گذاران داخلی در ایجاد کسب‌وکار، حمایت و پرهیز از بی‌توجهی به آنان را در تمام بخش‌ها اولویت مهمی دانست و اظهار کرد: جهت‌دهی و تشویق آن‌ها به سرمایه‌گذاری نیز می‌تواند در جهت ارتقای شهرستان تأثیر بسزایی داشته باشد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 129