ثبت ۲۶۸ پروژه اقتصادی ۱۱۳۲ اشتغال ایجادشده توسط معین‌های اقتصادی شهرستان کاشمر
ثبت ۲۶۸ پروژه اقتصادی ۱۱۳۲ اشتغال ایجادشده توسط معین‌های اقتصادی شهرستان کاشمر

جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان کاشمر به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه فرماندار، امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستان، معین‌های اقتصادی و مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند و عملکرد معین‌های اقتصادی فرهنگی شهرستان بررسی شد.

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر گفت: پنج معین اقتصادی طی یک سال اخیر فعالیت خود را در این شهرستان آغاز نموده و دستاوردهای خوبی برای منطقه داشته‌اند.

ساقی بابیان اینکه با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان خراسان رضوی و انتخاب معین‌های اقتصادی فضای کسب‌وکار در شهرستان‌های استان نیز تغییر کرد و رویکرد عمرانی در روستاها به‌سوی اشتغال‌زایی سوق یافت، تصریح کرد: در این مدت ۲۱ جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان برگزارشده و ۲۲ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری ۳۶۵ میلیارد تومان انجام‌شده است.

ساقی افزود: ۹ طرح به کمیته تأمین اعتبار مالی بااعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان ارجاع شده که ۶ پروژه بااعتبار ۱۰۵ میلیارد توأمان تأییدشده است.

فرماندار کاشمر بابیان این مطلب که با نگاه امام‌جمعه کاشمر در شورای فرهنگ عمومی کارگروه اقتصاد مقاومتی با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شروع به کارکرده گفت: در راستای اجرای طرح توسعه اقتصادی فرهنگی تاکنون ۳۵ پروژه فرهنگی ثبت‌شده و با ثبت ۲۶۸ پروژه اقتصادی ۱۱۳۲ اشتغال ایجادشده است.

ساقی با اشاره به اینکه پروژه‌های اقتصادی معین‌های اقتصادی ۶۶ پروژه ایجادی،۱۹۱ پروژه توسعه‌ای و ۹ پروژه تکمیلی می‌باشد، شهرستان کاشمر تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ صندوق اعتبارات خرد در شهرستان فعالیت می‌کنند و ۹ تسهیلگر معرفی و آموزش‌دیده‌اند و تلاش خواهیم نمود تا این تعداد افزایش پیدا کند

فرماندار کاشمر در راستای بیان عملکرد معین‌های اقتصادی اظهار کرد: شرکت پیشرو صالح اولین تفاهم‌نامه را با بانک ملی امضا نموده که در این راستا ۱۹۴ فقره تسهیلات بااعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان درزمینهٔ خرده مالکی رتبه اول استان را داراست معین اقتصادی پیشرو صالح در سال جدید طرح یکپارچه‌سازی اراضی در سطح روستاها را در دستور کار دارد.

ساقی بابیان اینکه اولین همایش ملی پنبه با همکاری معین اقتصادی فولاد ترشیز در شهرستان برگزار شد، گفت معین اقتصادی فولاد ترشیز درزمینهٔ توسعه سطح زیر کشت پنبه اقدامات تأثیرگذاری انجام داده که افزایش سطح زیر کشت پنبه از ۳۰ هکتار به ۱۰۰ هکتار در شهرستان و در منطقه ترشیز از ۲۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار را دربر داشته است.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه در حوزه فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌ها به‌عنوان معین اقتصادی شهر کاشمر با حمایت از یکی از بانوان کارآفرین ۲۰۰ شغل خانگی تثبیت و ۱۰۵ شغل ایجادشده است، عنوان کرد: در حوزه شهرستان ۴۰۰۰ بافنده فرش با ۷۲۰۰۰ مترمربع تولید فرش از ظرفیت‌های شهرستان است که با همکاری معین اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌ها در خصوص تبلیغات وبرند سازی این محصول استراتژیک اقدام شود

ساقی بابیان اینکه شرکت گیاهان دارویی پرند هفت روستا از توابع بخش مرکزی با جمعیت ۵۶۴۲ نفر را تحت پوشش دارد، برگزاری اولین همایش ملی کشت توسعه گیاهان دارویی طرح مبتنی با قرارداد، اجرای ۱۳ پروژه اقتصادی، شناسایی و اعطای تسهیلات به کشاورزان را از اقدامات معین اقتصادی شرکت گیاهان دارویی پرند در شهرستان برشمرد.

وی ادامه داد: شرکت نوین زعفران معین اقتصادی بخش کوهسرخ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۲۵ هزار نفر تعداد ۲۷ پروژه اقتصادی را در منطقه ثبت سامانه نموده است.

ساقی امضا تفاهم‌نامه ۲۰۰ پروژه میکرو فاینانس و ۳ پروژه حد متوسط با بنیاد برکت و تنظیم سند توسعه بادامستان‌های دیم کوهسرخ را از اقدامات این معین اقتصادی در منطقه عنوان نمود.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه ۱۶ طرح نیمه‌تمام در شهرستان داریم که با پیگیری و تلاش مجموعه استانداری ۵ طرح به صندوق توسعه ملی معرفی‌شده است، تأکید کرد: در حال حاضر سه بنگاه اقتصادی مستعد برای فعالیت به‌عنوان معین اقتصادی در منطقه شناسایی‌شده و امید است با فعالیت‌های پرثمر آن‌ها شاهد رونق اقتصادی منطقه و توانمندسازی آحاد جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام طباطبائی امام‌جمعه کاشمر در این جلسه افزود: با تلاش و اهتمام استاندار خراسان رضوی در راستای بهبود وضع اقتصادی و فراگیر شدن معین‌های اقتصادی تحولی بی‌نظیر و چشمگیر در استان و ترشیز بزرگ اتفاق افتاده است

امام‌جمعه کاشمر خاطرنشان کرد در شرایط فعلی و با توجه به تهدیدات دشمنان تنها راه مقاومت این است با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تولیدات داخلی در راستای جهش تولید تلاش نماییم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: موفقیت طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی باکار جهادی مدیران مضاعف می‌شود مشروط بر اینکه اعتبارات عادلانه تقسیم شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد نیک‌بین افزود: عدم رعایت عدالت در تقسیم اعتبارات باعث شده برخی شرکت‌های تولیدی توانمند در شهرستان به دنبال ایجاد دفتر کار در تهران باشند تا از قافله اخذ اعتبار و تسهیلات عقب نمانند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش اعتبارات استانی و تخصیص عادلانه سهم شهرستان‌ها ادامه داد: عدم قبول تضامین املاک روستایی برای شرکت‌های تولیدی شهرستان از سوی بانک‌ها دردسرساز شده است.

این نماینده مجلس گفت: چند طرح در این شهرستان برای اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی ارجاع شده که با پیگیری مدیران استانی می‌تواند مسیر توسعه شهرستان را هموارتر کند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه که معین‌های اقتصادی و جمعی از مدیران شهرستان حضور داشتند هریک از معین‌ها به بیان گزارشی از عملکرد و دغدغه‌های خود پرداختند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 5