ثبت ۸ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی
ثبت ۸ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت هشت اثر تاریخی و فرهنگی دیگر استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی با اعلام خبر ثبت هشت اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی تاریخی و فرهنگی، گفت: این آثار مربوط به شهرستان‌های کلات، نیشابور، زاوه و فریمان بوده که در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون حمایت از مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی فرهنگی مجلس شورای اسلامی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: آثار یاد شده شامل چهار اثر مربوط به شهرستان کلات (تپه آسیاب کلات-تپه کال چغوکی آبگرم-محوطه سلطانقلی کلات -تپه احمد آباد کلات)، یک اثر مربوط به شهرستان نیشابور (باغ و عمارت قوامی)، دو اثر مربوط به شهرستان زاوه (تپه سنجدک -بقایای بنای تاریخی پطرو) و یک اثر مربوط به شهرستان فریمان (ساختمان قدیم دادگستری) است.

براتی در پایان ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولین امر برای ثبت این آثار، تصریح کرد: در سال ۹۹ توفیقات بسیاری را در خصوص ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان داشتیم و امیدواریم با ادامه این روند در سال ۱۴۰۰ بتوانیم گام مثبتی را در زمینه احیاء و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی استان برداشته و با معرفی آن اماکن به گردشگران و زائرین موجبات رونق اقتصادی را بیش از پیش فراهم آوریم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70