ثبت ۶ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی
ثبت ۶ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت شش اثر تاریخی و فرهنگی دیگر استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی با اعلام این خبر گفت: چهار اثر از این آثار مربوط به شهرستان گناباد است که شامل «خانه رضایی معروف به حوضخانه رضایی، خانه نجفی، خانه مهدوی و یک اثر هم مربوط به آثار گیاهی با عنوان درخت چنار کهنسال میدان کاخکل» می‌باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین یک اثر مربوط به شهرستان سرخس بخش مرزداران با عنوان پاسگاه شوراق و یک اثر هم مربوط به شهرستان نیشابور با عنوان درخت کهنسال آرچای بی‌بی است.

براتی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه دست اندرکاران گردشگری استان برای پیگیری ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی، خاطرنشان کرد: آثار تاریخی و فرهنگی نمایانگر هویت جوامع بشری است و لازم است تمام استعدادهای موجود در جهت حفظ و معرفی آن آثار به کار گرفته شود. در این راستا باید دانست که امروزه اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا وابسته به گردشگری و بازدید از آثار تاریخی است که می‌تواند منبع تولید ثروت برای آن مناطق باشد و به لطف خدا استان خراسان رضوی غنی از این آثار بوده و باید به صورت حرفه‌ای به زائرین و گردشگران داخلی و خارجی شناسانده شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 68