ثبت ملی ۱۲ اثر طبیعی و تاریخی خراسان رضوی ابلاغ شد
ثبت ملی ۱۲ اثر طبیعی و تاریخی خراسان رضوی ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب نامه رسمی، ثبت ملی ۱۲ میراث تاریخی و طبیعی را به استانداری خراسان رضوی ابلاغ کرد.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب که بر این اساس دو اثر طبیعی «درخت چنار کهنسال هدک» در شهرستان بردسکن و «آبشار ارزنه» در شهرستان باخرز در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است و ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: همچنین ثبت ملی آثار تاریخی شامل «استرخانه‌های شوراق»، اثر فرهنگی تاریخی «پاسگاه سه گوش»، «مخزن آب قدیمی» و «حمام کندکلی» در شهرستان سرخس در قالب این ابلاغ به استاندار خراسان رضوی اعلام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین آثار ثبت ملی شامل «خانه تقی‌زاده»، «خانه باصری»، «خانه عطایی»، «خانه رضایی»، «بقایای طاق دو برابر» و «خانه چوپانی» در شهرستان گناباد در این قالب ابلاغ شده است، گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این ابلاغنامه همچنین بر لزوم تمهیدات لازم برای اجرای هرگونه اقدام در مسیر حفظ و احیاء این آثار ملی تاکید کرده است.

لازم به ذکر است؛ افزون بر یک هزار و ۵۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی تاکنون در فهرست میراث ملموس و ناملموس ملی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده‌اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 135