تکمیل و تجهیز مرکز جامع خدمات بهداشتی درمانی فتح آباد رشتخوار از دغدغه مردم این روستا است
تکمیل و تجهیز مرکز جامع خدمات بهداشتی درمانی فتح آباد رشتخوار از دغدغه مردم این روستا است

فرماندار رشتخوار گفت: تکمیل و تجهیز مرکز جامع خدمات بهداشتی درمانی فتح آباد از دغدغه مردم این روستا است که قرار شده این پروژه جهت تکمیل و ادامه روند ساخت بصورت امانی به شبکه بهداشت و درمان رشتخوار تحویل گردد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در ادامه سفر نماینده مردم رشتخوار در مجلس شورای اسلامی به شهرستان گفت: تکمیل و تجهیز مرکز جامع خدمات بهداشتی درمانی فتح آباد از دغدغه مردم این روستا است که قرار شده این پروژه جهت تکمیل و ادامه روند ساخت بصورت امانی به شبکه بهداشت و درمان رشتخوار تحویل گردد.

عرب در دیدار مردمی در اجتماع مردم روستاهای فتح آباد، دریز و براکوه، با بیان اینکه احداث و تکمیل پروژه مرکز جامع خدمات بهداشتی و درمانی روستای فتح آباد از دغدغه‌های اصلی مردم این روستا و روستاهای همجوار است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در هفته گذشته با حضور هیاتی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشتخوار به این مشکل رسیدگی شد و با نشستی که با امام جمعه، شورای اسلامی، دهیار و معتمدین و خیرین روستای فتح آباد برگزار گردید مقرر شد تا طی یک تفاهم نامه روند ساخت این مرکز خدمات درمانی بصورت امانی تا تکمیل پروژه به شبکه بهداشت و درمان رشتخوار تحویل گردد.

فرماندار رشتخوار با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه فتح آباد، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در مجموع ۳۲۵ میلیون تومان اعتبار به کتابخانه فتح آباد تخصیص داده شد که با هزینه مبلغ مذکور این پروژه اکنون به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

عرب در خصوص مسئله جمع آوری شعبه بانک صادرات از این روستا، گفت: مشکل راه اندازی مجدد بانک صادرات فتح آباد درحال پیگیری است ولی متاسفانه با کمبود اعتباراتی که صورت گرفته در تلاشیم برای رفع مشکلات مردم این روستا و روستاهای همجوار با احداث یک پست بانک مسئله را مرتفع سازیم.

حجت الاسلام احمدپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع مردم این روستاها بیان کرد: در بحث جاده‌های روستایی شهرستان حوزه انتخابیه با تعدادی از شرکت‌های فولادی و معدنی صحبت‌هایی شده که بر اساس آن امکانات احداث، تسطیح و تیغ زنی توسط ادارات متولی جهت احداث و تسطیح راه‌ها تهیه و تامین شود و هزینه‌های آن را شرکت‌های معدنی پرداخت نمایند این موضوع تمامی جاده‌های روستایی دو شهرستان که نیاز به تسطیح دارند را صدق می‌کند.

وی با اشاره به یکسری از خدماتی که مجموعه‌های فولادی باید در اختیار مردم هر منطقه بگذارند، گفت: خدمات دهی مجتمع‌های فولادی این شهرستان باید به صورتی باشد که حداقل حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی را در بر گیرد.

نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های خواف و رشتخوار در بحث مشکلات پیش روی مردم در خصوص اخذ وام‌های اشتغال، اظهار کرد: بحث واگذاری وام‌های بانکی به مردم مشکلات بسیاری خصوصا در حوزه تضامین دارد ولی با طرح‌هایی که ارائه شده و پیگیری‌های صورت گرفته از طرف بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تلاشیم تا بتوانیم جهت اشتغال و خدمات دهی به مردمان این منطقه با حمایت‌های مالی این نهادها به مردم وام واگذار نماییم.

احمدپور به مشکل جمع آوری بانک صادرات از روستای فتح آباد اشاره کرد و گفت: درخصوص مشکلات موجود در روستای فتح آباد خصوصا بحث راه اندازی مجدد بانک صادرات این روستا پیگیری‌های فراوانی از طریق مسئولین بالادستی انجام و قول‌های مساعدی داده شده تا تمام تلاش خود را برای فعالیت مجدد این بانک البته با یکسری شرایط مالی جدید داشته باشند.

نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های خواف و رشتخوار در خصوص احداث مجتع‌های دامداری و تعویض شبکه آبرسانی آب شرب روستاهای منطقه و تسطیح و تیغ زنی جاده کوهستانی روستای دریز و راه بین روستایی فتح آباد و براکوه، رسیدگی به وضعیت نامناسب آنتن دهی دکل‌های مخابراتی در روستاهای براکوه، عشرت آباد و دریز، واگذاری زمین‌های بنیاد مسکن در حومه روستاها به جوانان فاقد مسکن، احداث پروژه‌های آبخیزداری و سیل بند در کال سوهه و کال دریز، جذب جوانان جویای کار روستاهای مذکور در مجتمع‌های فولادی و روکش آسفالت روستای براکوه، قول رسیدگی داد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 83