تکریم خانواده‌های شهدای اهل سنت خواف به مناسبت دهه فجر
تکریم خانواده‌های شهدای اهل سنت خواف به مناسبت دهه فجر

مسئول اقشار، رسانه و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای اهل سنت شهرستان خواف دیدار و با اهدای لوح سپاس از فداکاری این عزیزان تجلیل کرد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام مهدی کبیری در دیدار با خانواده‌های شهدای اهل سنت خوافی «عبدالکریم صالحی»، «عبدالواحد جلالی» و «علی اعظمی» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز مادر به مقام والای این شهیدان ادای احترام و وحدت را رمز موفقیت در تمامی امور دانست.

مسئول اقشار، رسانه و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده‌ای شهدای اهل سنت به عنوان اسوه‌های صبر یاد کرد و تصریح کرد: خداوند در سوره مبارکه بقره در آیات ۱۵۵-۱۵۷ می‌فرماید: … بَشرِ الصبرِینَ‌* الَّذِینَ إِذَا أَصبَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا للَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَجِعُونَ‌* أُولَئک عَلَیهِمْ صلَوَتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَ رَحْمَهٌوَ أُولَئک هُمُ الْمُهْتَدُونَ‌* و این تعبیر از کم‌نظیرترین تعبیراتی است که خداوند برای صابران بیان فرموده است و بی‌شک خانواده‌های محترم شهدا از مصادیق بارز این آیات شریفه هستند.

حجت الاسلام مهدی کبیری بیان کرد: برخی مکان‌ها و زمان‌ها مبارک می‌باشند، مثل همین ایام الله دهه مبارک فجر، میلاد خجسته حضرت زهرا (ص) دخت نبی مکرم اسلام (ص) و ولادت امام راحل (ره) که همه این رخدادها خیر کثیرند و پیوسته این خیر کثیر در جامعه بشری جاری و ساری است و پیوسته امت اسلامی از برکات آن بهره می‌گیرند و از این جهت می‌شود گفت که خانواده‌های شهدا هم منشا خیر و برکت برای امت اسلامی و کشور عزیزمان ایران سربلند می‌باشند.

وی در پایان اظهار کرد: پیام ما وحدت و برادری است و مسلمان برادر مسلمان است و همان طور که برادر همیشه و در همه حال برای برادرش خیر و بهترین خیر را می‌خواهد برادران شیعه و اهل سنت از هر قشری باید در استحکام و اعتلای این اصل الهی بکوشند و در همه زمان‌ها با بصیرت توصیه‌های خداوند در قرآن و پیشوایان دین در احادیث را مد نظر قرار بدهند و در حفظ این آرمان بکوشند.

در این دیدارها که مسلم سالاری سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف حضور داشت، از خانواده‌های شهدا با لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است؛ شهیدان والامقام «عبدالکریم صالحی»، «عبدالواحد جلالی» و «علی اعظمی» به ترتیب در ۲۰ اسفند ۱۳۵۹، چهارم فرودین ۱۳۴۴ و سوم شهریور ۱۳۴۸ چشم به جهان گشودند و در سوم مهر ۱۳۵۹، بیست و پنجم مرداد ۱۳۷۵ و سوم فروردین ۱۳۷۹ در بمباران هوایی اهواز، خواف و روستای بید پارسی از توابع شهرستان خواف به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 96