تولید ۲۳هزار تن جو در شهرستان جوین
تولید ۲۳هزار تن جو در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: با پایان فصل برداشت جو در شهرستان جوین ۲۳ هزار تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به تولید ۲۳ هزار تن محصول در شهرستان جوین، بیان کرد: سطح زیر کشت آبی و دیم جو در جوین ۵۵۵۰ هکتار بوده که از این میزان ۴۹۵۰ هکتار آبی و ۶۰۰هکتار دیم بوده است.

علیرضا هاشم آبادی با اشاره به عواملی همچون بارش‌های مناسب، کشت مکانیزه و اقلیم مناسب منطقه برای این محصول که سبب افزایش تولید جو در این شهرستان شده است، عنوان کرد: سرمای هوا و وقوع سیلاب د ابتدای سالجاری موجب خسارت حدود  150 هکتار از مزارع جو جوین شد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول جو در این شهرستان در مزارع دیم به روش سنتی و دستی انجام می‌گیرد، گفت: الباقی محصول جو آبی نیز توسط کمباین های بومی و یا مهاجر برداشت می‌شود.

هاشم آبادی خاطرنشان کرد:در مورد جو نیز هیچگونه خیرد تضمینی انجام نگرفته و قیمت آن در بازار از هرکیلو ۱۸۵۰تومن تا ۲۵۰۰ تومن معامله میشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین خاطرنشان کرد: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آنها گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، پسته است، این در حالی است که در این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور وجود دارد.

image_printچاپ مطلب

Views: 9