تولید سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در شهرستان جوین
تولید سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از تولید سالانه ۳۱ تن گوشت شتر مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شترمرغ به بزرگترین و بلندترین پرنده مشهور است و از لحاظ مقاومت در برابر ناملایمات طبیعی و در مقابل کمبود آب و غذا به شتر شباهت دارد، عنوان کرد: گوشت شترمرغ به لحاظ داشتن درصد چربی پایین، دارای ارزش غذایی بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه تعداد ۱۰ واحد صنعتی و سنتی پرورش شترمرغ در این شهرستان جمعا با تعداد ۱۰۰۰ قطعه شترمرغ در این شهرستان درحال فعالیت هستند، گفت: شهرستان جوین به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی، دارای ظرفیت ویژه‌ای جهت اشتغالزایی در بخش‌های مختلف کشاورزی است.

قارزی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است افزود: بدون شک مهمترین اصل در این شعار نیز توجه به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان نیز می‌باشد و باید تمامی دستگاه‌ها در جهت رفع موانع تولید و گام برداشتن به سوی خودکفایی در تمامی بخش‌ها گام بردارند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه سالانه ۳۱ تن گوشت شترمرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود، عنوان کرد: شترمرغ معمولا در سن هفت الی هشت ماهگی با وزن متوسط ۹۰ الی ۱۱۰ کیلو (حتی در مواردی تا ۱۴۰ کیلو) به مرحله کشتار میرسد که تولید خالص برای هر شترمرغ به طور میانگین ۴۰ کیلو است.

وی ادامه داد: در شهرستان جوین ۱۰۰۰ قطعه شترمرغ در قالب ۱۰ واحد پرورش شترمرغ شامل هشت واحد سنتی و دو واحد صنعتی در حال فعالیت میباشد که موجب ایجاد اشتغال برای ۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

قارزی با اشاره به مقاومت بالای شترمرغ در برابر امراض و بیماری‌ها، تصریح کرد: شترمرغ در میان دیگر طیور بیشترین مقاومت را در برابر بیماری و شرایط محیطی دارد به همین دلیل پرورش این پرنده میتواند هم بصورت سنتی و هم به شکل صنعتی در محیط روستا فعالیت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در پایان خاطرنشان کرد: پرورش شترمرغ، تولید گوشت آن و استفاده از این پرنده در صنایع جانبی اشتغال‌زایی خوب و مناسبی را به همراه دارد بطوری که بسیاری از مردم شهرستان می‌توانند این پرنده را در روستاها به روش سنتی پرورش دهند چرا که هزینه‌های نگهداری و پرورش آن پایین است و منفعت زیادی برای مردم روستانشین به همراه دارد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Views: 49