تولید سالانه ۱۳۲ تن گیاهان دارویی در شهرستان جوین
تولید سالانه ۱۳۲ تن گیاهان دارویی در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: سالانه ۱۳۲ تن انواع گیاه دارویی از جمله زیره، زعفران و… در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت خاصی در تولید محصولات کشاورزی است، عنوان کرد: کشت گیاهان دارویی علاوه بر اشتغالزایی نیز موجب درآمدزایی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۳۲ تن از انواع گیاهان دارویی در شهرستان، گفت: هم اکنون تسهیلات کم درصدی برای متقاضیان کشت گیاهان دارویی درنظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین خاطرنشان کرد: استفاده از گیاهان دارویی در کشور قدمت زیادی دارد و از دیرباز تا امروز مورد توجه همه مردم قرار گرفته است.

قارزی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی می‌تواند گامی به سوی اشتغالزایی بانوان روستایی باشد، تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی میتواند علاوه بر اشتغالزایی باعث افزایش توان اقتصادی در روستاها شود و این در حالی است که در حال حاضر ۳۱۲ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان جوین به کشت گیاهان دارویی همچون زیره سبز و سیاه، گل گاوزبان، خاکشیر و سیاهدانه اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در شهرستان جوین به دلیل آب و هوای مناسب به صورت خودرو رشد می‌کنند و با توجه به اینکه این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند سبب شده تا در بسیاری از عرصه‌ها رشد یابند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه امروزه استفاده از گیاهان دارویی همچنین جایگاه خاصی بین مردم پیدا کرده و به صورت دمنوش مورد استفاده قرار میگیرد، خاطرنشان کرد: سالهاست این گیاهان دارویی به عنوان گیاهان دارویی، ادویه‌ای و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 41