تولید خلال پیاز در شهرستان رشتخوار راه اندازی شد
تولید خلال پیاز در شهرستان رشتخوار راه اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: کارخانه تولید خلال پیاز در شهرک صنعتی رشتخوار راه اندازی شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمود اعظمی طی بازدید از کارخانه پودر پیاز وسیز در رشتخوار با بیان اینکه پیاز خشک شده فرآورده ای است حاصل از پیاز تازه که به سه شکل خلال پیاز، پوره پیاز و پودر پیاز تولید می شود؛ پیاز خشک شده از پیاز های سالم و عاری از آلودگی تولید می شود، عنوان کرد: رنگ پیاز خشک شده برحسب گونه پیازی که از آن حاصل شده است متفاوت است.

اعظمی بیان کرد: سطح زیر کشت پیاز درشهرستان رشتخوار ۲۸۰هکتار است که بیشترین سطح زیر کشت متعلق به بخش مرکزی می باشد که این کارخانه نیز در شهرک صنعتی شهرستان احداث گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار تصریح کرد: امروزه استفاده از محصول خلال پیاز وشیر در صنعت آشپزی جای خود را باز نموده است زیرا پوست کردن آن ها سخت واشک آور است وبه همین دلیل بیشتر خانم ها ترجیح می دهند که از خلال پیاز استفاده نمایند. از طرفی با گرفتن رطوبت موجود در سیر وپیاز تازه میزان ماندگاری آن ها فراهم  می شود.

به گفته وی، در این کارخانه به روش هوا خشک پیاز وگوجه فرنگی پس از خشک شدن دارای مرغوبیت بالا بوده و تفاوت اندکی با نوع تازه خوری آن ها دارند. ازطرفی برگ های پیاز کوچک هستند و این امرسبب می شود تا در سایر روش های خشک کردن به دلیل کارامله شدن قند محتوی آن،محصول خشک شده به رنگ قهوه ای درآید که این امر نه تنها باعث ایجاد ظاهرنامطلوب آن می گردد بلکه سبب تغییرمزه محصولات تولیدشده نیز می گردد. ولی دراین کارخانه، روش هوا خشک همه این معایب را کنار گذاشته ومحصول باکیفیت با رنگ، بو ومزه خوب تولید می نماید.

اعظمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدی که از کارخانه سپید پیاز فروغ آفتاب شهرستان انجام گرفته است، این کارخانه با توجه به اخذ مجوزهای لازم  برای خط تولید جدیدش، علاوه برتولیدخلال پیاز درشت، محصولات جدیدی مثل خلال گوجه فرنگی وخلال ریز (مش) پیاز با برند سپاکو نیز تولید می نماید که نه تنها با توجه به ذائقه مصرف کنندگان تولیدش بیشتر شده است بلکه باعث اشتغال آفرینی نیروهای بومی این شهرستان نیز شده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 109