توقف سیر صعودی ویروس کرونا در خراسان رضوی فقط با همراهی مردم میسر است
توقف سیر صعودی ویروس کرونا در خراسان رضوی فقط با همراهی مردم میسر است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در استان ابتلاء به ویروس کرونا روند رو به رشد دارد و با مراعات همه مردم فقط این شرایط مدیریت خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن جعفری در گفت و گوی زنده تلویزیونی برنامه «اشاره» که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، ضمن تشکر از ۹۱ درصد مردم استان که تاکنون مسائل بهداشتی را رعایت کردند، در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: در این طرح که در شورای ملی کرونای کشور مصوب و ابلاغ شده است، اهدافی از جمله ایجاد فاصله اجتماعی، به حداقل رساندن زنجیره انتقال بیماری با کاهش تماس‌ها، حذف ترددهای غیرضروری در کشور و بین استان‌ها، برخورد قانونی با افراد بی مسئولیت، کاهش تلفات و مرگ و میر، سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از توسعه بیماری، تقدیر از افراد مسئولیت‌پذیر و ایجاد آرامش و اعتمادسازی در سطح جامعه دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در فاصله گذاری اجتماعی فعلا دو طرح مد نظر قرار گرفته است افزود: در این طرح مسافرینی که وارد استان شده اند در اولویت نخست و مسافرینی که قصد سفر به استان را دارند در اولویت دوم قرار دارند.

جعفری افزود: از فردا این ابلاغ صورت خواهد گرفت که مسافرین غیرمقیمی که در حوزه استان حضور دارند باید در اسرع وقت به محل سکونت خود در شهرستان مربوطه برگردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه این طرح سه روش برخورد اعمال شده است از جمله اینکه برای افرادی که تمکین نکنند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت تدوام عدم تمکین خودرو به مدت یکماه توقیف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسافرین باید بلافاصله استان را ترک کنند، افزود: مسافرین در مسیر برگشت به مبدا خود، حق ورود به شهرهای در مسیر را ندارند لذا برای کنترل بیشتر در این زمینه در هر ورودی و خروجی هر شهرستان یک کمیته تشخیصی وجود دارد که بر اساس کد ملی، بیمه خودرو و پلاک اجازه تردد را صادر می کند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افرادی که به تازگی قصد سفر به استان‌ها را دارند تاکید می‌کنیم تحت هیچ عنوانی به سمت خراسان رضوی حرکت نکنند چرا که ورودی‌ها و خروجی‌های استان به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شوند و در ورودی‌ها از ورود مسافرین ممانعت به عمل می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص نحوه فعالیت اصناف در دستوالعمل فاصله گذاری اجتماعی با بیان اینکه اصناف در قالب سه گروه در این طرح طبقه‌بندی شده‌اند، افزود: برخی از مشاغل باید کاملا فعال باشند، برخی باید تعطیل شوند و برخی از مشاغل هم با محدودیت و مجوز استان باید فعالیت بکنند.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌ها برای روز طبیعت تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که روز طبیعت امسال را در خانه‌های خود بگذرانند اما در عین حال لازم است یادآوری کنیم که در این روز قرار است محدودیت هایی از درب خانه اعمال شود و اگر هم افرادی از خانه خارج شوند به خانه برگرداننده خواهند شد.

جعفری با بیان اینکه در این روز ورودی‌ها و خروجی‌ها بسته و دوربین‌های پلاک خوان هم فعال خواهند بود و افرادی که رعایت نکنند مشمول جریمه خواهند شد، گفت: کمیته امنیتی و انتظامی در حوزه استانداری تشکیل شده و بر اساس استعلامات در روز ۱۳ و ۱۴ فروردین اجازه تردد برای افرادی که مجبور به رسیدن به محل کار هستند را صادر خواهد کرد.

وی با تصریح بر اینکه ابتلاء به ویروس کرونا در خراسان رضوی روند رو به رشد دارد و باید با مراعات همه مردم شرایط مدیریت شود، اظهار کرد: امیدواریم با مراعات مردم روند صعودی در ابتدا متوقف و در مرحله بعد نزولی بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۸۷ درصد مسافرانی که بر اساس آمار سال گذشته سفر خود را لغو کردند تشکر می کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1