توصیه رئیس دامپزشکی شهرستان چناران در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
توصیه رئیس دامپزشکی شهرستان چناران در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران از توصیه رئیس دامپزشکی شهرستان چناران در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مرغداران این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ شهرام کرباسی رئیس دامپزشکی شهرستان چناران گفت: با توجه به اینکه سه واحد بزرگ مرغ تخمگذار واقع در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده‌اند و روند معدوم‌سازی گله‌های واحدهای آلوده وفق ضوابط سازمان دامپزشکی در حال انجام است، لذا ضمن اعلام خطر جدی به کلیه واحدهای پرورشی طیور تخمگذار و گوشتی؛ لازم است آن واحد محترم با اتخاذ تدابیر مقتضی و انجام اقدامات بهداشتی پیشگیرانه و برقراری سخت گیرانه ضوابط قرنطینه‌ای از جمله تشدید ضدعفونی‌ها و کنترل رفت و امد افراد، خودرو‌ها، کنترل ورود پرندگان، سگ و گربه واطمینان از ضد عفونی‌های لازم در درب ورودی واحد را از همین الان در اولویت کاری خویش قرار دهید.

وی عنوان کرد: ضروری است ورود و خروج افراد، خودروها، محموله‌های وارده بخصوص نهاده‌های دامی و شانه‌ها و کارتن‌های تخم مرغ به واحد روزانه ثبت گردد. همچنین الزامیست هر گونه تلفات غیر متعارف یا علائم درمانگاهی و یا افت تغذیه را سریعا به شبکه دامپزشکی دولتی چناران گزارش نمایید.

کرباسی با بیان اینکه لازم است تلفات به صورت کامل مدفون شده و با آهک پوشانده شود و یا سوزانده شود؛ دامپزشکی خراسان‌های جنوبی و رضوی و شهرستان‌های مرزی با خراسان جنوبی در حال انجام وظیفه و کنترل‌های مقتضی است، گفت: معهذا با وجود سرما و مهاجرت پرندگان لازم است جهت به حداقل رساندن امکان انتقال بیماری به شهرستان و جلوگیری از ورود بیماری موضوع به طور جدی مورد نظر قرار گیرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 136