توزیع رایگان ۶۰۰ جعبه کرم ابریشم تفریخ شده بین متقاضیان نوغانداری کوهسرخ
توزیع رایگان ۶۰۰ جعبه کرم ابریشم تفریخ شده بین متقاضیان نوغانداری کوهسرخ

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: تعداد ۶۰۰ جعبه کرم ابریشم تفریخ شده بین متقاضیان و علاقه مندان صنعت نوغانداری شهرستان کوهسرخ توزیع شد.

به گزارش اختر شرق؛ حمیدرضا مداح رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ با بیان اینکه این اقدام با هدف توسعه صنعت نوغانداری و حمایت از مشاغل خانگی در شهرستان اجرا شده است، عنوان کرد: این تعداد به همت مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر و مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ و با مشارکت کمیته امداد حضرت امام (ره) و معین‌های اقتصادی فعال بین علاقه مندان به صنعت نوغانداری با هدف ترویج و توسعه این صنعت توزیع شد که ارزش آن ۱۵۰ میلیون ریال می‌باشد.

وی ادامه داد: سهمیه شهرستان کاشمر و کوهسرخ در سال جاری ۱۶۰۰ جعبه تخم نوغان بوده که خوشبختانه با استقبال خوب نوغانداران ۱۰۰ درصد این سهمیه جذب شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ بیان کرد: با پیش بینی افزایش قیمت پیله‌تر در سال جاری در صورت رعایت اصول و شرایط مناسب پرورش به ویژه بکاربردن روش تلمبار طبقاتی درآمد هر جعبه به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

مداح، دوره پرورش کرم ابریشم را ۲۵ روز اعلام کرد و گفت: متوسط برداشت پیله‌تر از هرجعبه ۴۰ کیلوگرم می‌باشد که پیش بینی می‌شود در سال جاری ۶۴ تن پیله‌تر تولید و ۶۴ میلیارد ریال درآمد عاید خانوارهای شهرستان کوهسرخ گردد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ، هدف از توزیع رایگان تخم نوغان را ترغیب کشاورزان به صنعت نوغانداری و به وجود آوردن ارزش افزوده نسبی اعلام کرد و گفت: در صورتی که سبد تولید کشاورز متنوع باشد ریسک ضرر و کاهش یافته و از تمامی عوامل تولید و ظرفیت نیروی انسانی به شکل بهینه‌ای استفاده خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3