توزیع بیش از ۷ هزار تن خوراک دام در شهرستان جوین
توزیع بیش از ۷ هزار تن خوراک دام در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بیش از هفت هزار تن خوراک دام با یارانه دولتی از ابتدای سال جاری بین دامداران این شهرستان توزیع شده‌است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به پیگیری‌های مستمر و تلاش مسئولان ستادی در رفع مشکلات و کمبودها در تامین خوراک دام، گفت: به لطف خدا با این پیگیری‌ها تا حد زیادی مشکل کمبود این نهاده برطرف شده است.

قارزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار تن خوراک دام بین دامداران این شهرستان به قیمت مصوب دولتی توسط کارخانجات خوراک دام توزیع شده‌است، عنوان کرد: با توجه به اینکه عملیات پلاک کوبی و ثبت اطلاعات واحدهای دامپروری و دامداری در سامانه جامع هویت‌گذاری دام الزامی و مبنا و معیار تخصیص انواع نهاده‌ها است، آنان در اسرع وقت به شرکت‌های مجری طرح در شهرستان مراجعه کنند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جوین به مزایای استفاده از کنسانتره در تغذیه دام‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش قابلیت هضم و جذب دان، از بین رفتن باکتری و تخم انگل‌ها در اثر حرارت و فشار، جلوگیری از اتلاف و ریخت وپاش دان، توزین یکسان ریز مغذی‌ها، کاهش ضریب تبدیل غذایی، حذف خطای کارگری در هنگام تولید کنسانتره در بین دامداری‌ها، نیاز نداشتن به میکس ریز مغذی‌ها در هنگام تولید و مشکلات انبارداری، فرمولاسیون دقیق بر حسب نیازهای دام با هر میزان تولید، کاهش هزینه‌های تولید به واسطه کاهش هزینه‌های حمل و نقل، انبار داری و کارگری از مزایای آن است.

قارزی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۱۴۰ هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین می‌باشد که تاکنون برای ۱۴۵ هزار راس آن عملیات پلاک کوبی انجام گرفته است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 86