تور قانون شکارچی آهو را به دام انداخت/ کشف اجزای یک بز وحشی در خلیل آباد
تور قانون شکارچی آهو را به دام انداخت/ کشف اجزای یک بز وحشی در خلیل آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد گفت: در پی کشف گوشت حیوان وحشی و یک قبضه سلاح غیر مجاز از یک خودروی مشکوک، شکارچی غیر مجاز یک راس آهو در دام قانون گرفتار شد.

به گزارش اختر شرق؛ سعید شفیعیان ضمن بیان این مطلب که شکایت از متخلف تقدیم مرجع قضایی شده است، اذعان کرد: تلاش و هوشیاری پلیس اطلاعات نیروی انتظامی و دادرس محترم حوزه قضایی خلیل آباد در کشف، بازجویی و تحقیق فنی از متخلف و حمایت آن‌ها از مسئله حفاظت از انفال و محیط زیست سبب شد متخلف به جرم اعتراف و جهت تعیین مجازات تحویل قانون گردد.

شفیعیان با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورایعالی محیط زیست جریمه ضرر و زیان یک راس آهو ۲۵۰ میلیون ریال برای گونه نر و ۷۵۰ میلیون ریال برای گونه ماده تعیین شده است، عنوان کرد: علاوه بر پرداخت کامل ضرر و زیان، به جهت کیفری شکار حیوان حمایت شده آهو با نظر قاضی محترم و ملاحظه همکاری‌های متهم در کشف جرم می‌تواند سه ماه تا سه سال حبس را برای متخلف به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد همچنین از کشف اجزاء حیوان وحشی بز کوهی از یک منزل روستایی شهرستان خلیل آباد در هفته اخیر خبر داد و گفت: حمل و خرید و فروش و نگهداری شاخ، پوست و پیکره جانوران و هرگونه جزء دیگر از آن‌ها بدون مجوز محیط زیست جرم محسوب می‌شود.

شفیعیان ضمن تشکر از همکاری فرماندهی و پرسنل پرتلاش نیروی انتظامی شهرستان خلیل آباد، خاطرنشان کرد: تقریبا در تمامی کشفیات تخلفات شکار و صید شهرستان در سه سال اخیر نقش این مجموعه پررنگ و حیاتی بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 26