تنها کتابخانه عمومی بخش جنگل رشتخوار تعطیل شد
تنها کتابخانه عمومی بخش جنگل رشتخوار تعطیل شد

تنها کتابخانه عمومی بخش جنگل که یک شهر دو دهستان و ۱۹ روستا و جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و با مرکز شهرستان رشتخوار ۱۲۰کیلومتر فاصله دارد به دلیل نبود نیرو تعطیل شد.

جمعی از اهالی فرهنگ دوست و کتابخوان کتابخانه عمومی شهر جنگل در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفتند: مدتی است که به دلیل نبود نیرو کتابخانه عمومی جنگل تعطیل شده و اهالی و اعضا جایی برای مطالعه کتاب و تهیه تحقیقات علمی و دانشگاهی توسط علاقمندان و دانشجویان وجود ندارند.

یکی از اهالی بخش جنگل گفت: کتابخانه عمومی جنگل بیش از ۱۵سال است که درشهر جنگل فعال شده و نباید امروزه به خاطر کمبود نیرو تعطیل شود.

وی با بیان اینکه این کتابخانه عمومی با سه چهار هزار جلد کتاب، ساختمان اداری و حدود یک هزار عضو نیاز به توجه دارد که نیروی انسانی مورد نیاز تامین شود، تصریح کرد: این کتابخانه یک نیرو داشت که اکنون در مرخصی (مرخصی زایمان) است.

امام جمعه جنگل طی مکاتبه کتبی از بخشدار جنگل خواستار بازگشایی کتابخانه عمومی جنگل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی فر با تاکید بر توجه بیشتر خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی جنگل تنها مرکز فرهنگی شهر جنگل به دلیل نبود نیرو تعطیل شده که باید با مساعدت اداره کل امور کتابخانه‌ها استان خراسان رضوی نسبت تامین نیرو مجدد راه اندازی شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 8