تنها بیمارستان سرخس در وضعیت بحرانی و به کما رفته است
تنها بیمارستان سرخس در وضعیت بحرانی و به کما رفته است

امام جمعه با انتقاد از وضعیت بیمارستان لقمان سرخس این مرکز درمانی را در وضعیت بحرانی وهمانند بیمار در کما رفته توصیف کرد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام محمد بختیاری با تاکید بر اینکه باید این بیمارستان را از کما در آوریم، عنوان کرد: آنچه مردم و کادر درمان را که الحق دراین وضعیت کرونایی رنج می دهد کمبود امکانات وتجهیزات زیر ساختی، درمانی و… می باشد که پس از ۱۸ سال مرتفع نشده است.

وی با اظهار اینکه باید پای خیرین شهرستان در کمک رسانی به بیمارستان باز شود، اظهار کرد: خوشبختانه در منطقه بیش از ۲۰۰  دامدار و کشاورزان توانمند ومتمول داریم که لازم است با کمک های خود بیمارستان را درخرید تجهیزات یاری رسانند.

امام جمعه سرخس با اعلام اینکه بزودی پویش دوم را در کمک به درمان بیمارستان شروع خواهیم کرد، اظهار کرد: از آنجا که در شرایط فعلی هر گونه برگزاری تعزیه و… ممنوع است می طلبد که هزینه های این گونه مراسم صرف کمک به بیمارستان لقمان شود چرا که استان خود در تامین هزینه های خود مانده لذا با این کسری بودجه نمی توان به بیرون امیدوار بود اگر چه مسُولان شهرستان تلاش لازم را دارند.

حجت الاسلام بختیاری خاطر نشان کرد: این جای سوال است که چرا شورای شهر آن زمان و طی این ۱۸ سال بعد از بهره برداری بیمارستان کسی پیگیر دستگاه سی تی اسکن و یا بخش آی سی یو و… نبوده؛ این جای  پاسخگویی دارد.

 امام جمعه تصریح کرد: این جای تاسف دارد که  شهرستانی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت به‌علت کمبود کادر درمانی متخصص، امکانات سرمایشی، گرمایشی، کمبود تخت بیمارستانی، فضای نامناسب وغم بار مبلمان و… مجبور شود، مسیر جاده مرگ را با همه مشکلات و خطرات طی کند تا در مراکز درمانی استان مداوا شود که البته برای اکثریت جامعه شهرستان مقدور نیست.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 4