تنش و کمبود آب در بیش از ۱۰ روستا شهرستان سرخس
تنش و کمبود آب در بیش از ۱۰ روستا شهرستان سرخس

باوجود دریاچه سد دوستی بیش از ۱۰ روستای شهرستان سرخس از تنش آبی و حتی نبود آن در رنج هستند.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر امور آب و فاضلاب سرخس با اشاره به علت مشکلات آب شرب در ۲۰ روستای شهرستان گفت: آنچه ما را بخصوص در فصل گرم سال با مشکل تنش آبی روبرو می‌کند ناشی از نبودن زیرساخت‌ها و مصرف بی‌رویه آب شرب برای دام، طیور و …است.

امیر پور وحدتی افزود: در پی اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و بازدیدهای میدانی که با حضور بخشدارها داشتیم تأمین و توزیع آب شرب روستاها موردبررسی قرار گرفت و برای رفع هر یک از مشکلات موجود، با تشکیل کمیته‌های فنی نسبت به برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت اقدام شد.

مدیر آب فاضلاب سرخس منابع تأمین آب شرب شهرستان را شامل سد دوستی، چاه، چشمه و قنوات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در حوزه آب شرب روستایی به علت کمبود اعتبارات ایجاد نشده است اما آنچه مردم روستاها را در شرایط فعلی باوجود تأمین و توزیع سرانه آب شرب با مشکل کم‌آبی مواجه کرده است افزایش دمای هوا نگه‌داری از دام و طیور در روستاها به‌منظور فعالیت‌های اقتصادی هست.

 وحدتی پور با ابراز نگرانی از عواملی همچون انشعابات غیرمجاز و مصارف غیرضروری خصوصاً برداشت بی‌رویه آب در برخی از این روستاها خاطرنشان کرد: متأسفانه با امکانات و اعتبارات فعلی تنها می‌توان تأسیسات ابرشانی در وضعیت موجود را حفظ و نگهداری کرد.

 مدیر آبفای سرخس با تأکید بر چاره‌اندیشی تمام دستگاه‌های برای تأمین آب بخش دام و طیور اذعان کرد: ابفای سرخس صرفاً مسئولیت تأمین آب شرب و بهداشت مردم عزیز شهرستان را بر عهده دارد که در شرایط کم‌آبی موجود همین امر هم به‌سختی محقق می‌شود.

وی با توصیه به افرادی که خودسرانه به هر دلیلی اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز نموده و دارای انشعاب غیرقانونی هستند تصریح کرد: افراد متخلف قبل از اینکه از مجاری و ضوابط قانونی با آنان برخورد شود داوطلبانه خودشان قدم برداشته و نسبت به قانونی شدن انشعاب خود اقدام نمایند و در غیر این صورت چنانچه انشعاب غیرمجاز شناسایی شود فرد خاطی در اسرع وقت به دادگاه معرفی و پیگرد قضایی دارد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 15