تمدن سازی هدف اصلی فعالیت‌های حسینیه هنر سبزوار
تمدن سازی هدف اصلی فعالیت‌های حسینیه هنر سبزوار

مسئول واحد خواهران حسینیه هنر سبزوار تمدن سازی اسلامی را از مهم‌ترین اهداف این حسینیه بیان ڪرد. به گزارش اختر شرق؛ سمانه آتیه دوست در دورهمی رضوانه ڪه در محل سالن جلسات حسینیه هنر سبزوار با حضور بانوان تشڪیل شد افزود: دستیابی به اهداف بزرگ نیازمند توانمندسازی است و هر ڪس با توجه به توانی […]

مسئول واحد خواهران حسینیه هنر سبزوار تمدن سازی اسلامی را از مهم‌ترین اهداف این حسینیه بیان ڪرد.

به گزارش اختر شرق؛ سمانه آتیه دوست در دورهمی رضوانه ڪه در محل سالن جلسات حسینیه هنر سبزوار با حضور بانوان تشڪیل شد افزود: دستیابی به اهداف بزرگ نیازمند توانمندسازی است و هر ڪس با توجه به توانی ڪه در زمینه‌های مختلف دارد می‌تواند در دستیابی به این هدف نهایی ڪمڪ ڪند.

وی دیدار با مادران شهدا را ازجمله فعالیت‌های واحد خواهران در این حسینیه اعلام و توضیح داد: این دیدارها با رویڪرد خاص انجام می‌شود به‌طوری‌که در این ملاقات‌ها علاوه بر بازنویسی خاطرات شهدا، به دنبال ایجاد فضایی صمیمی با خانواده‌های شهدا هستیم.

وی به دیداری ڪه حسینیه هنر با مادر شهید محمود بیاری داشته اشاره ڪرد و گفت:‌ شهید بیاری یڪی از شهدای فعال در حوزه فرهنگی در زمان انقلاب بوده است اهمیت این موضوع سبب شد تا در حسینیه هیئتی بانام «شهید بیاری» نام‌گذاری شود در افتتاحیه مهمان ویژه این مراسم مادر این شهید بود زمانی ڪه با این صحنه روبرو شد از شدت ذوق اشڪ می‌ریخت. حاضران از دیدن این صحنه متأثر شدند و مادر شهید گفت هنوز چند روز قبل آرزو ڪردم ڪاش پولی می‌داشتم تا مڪانی را به یادبود پسرم بسازم ڪه این حسینیه تمام آن چیزی بود ڪه می‌خواستم.

مسئول واحد خواهران حسینیه هنر در ادامه به فعالیت‌های مختلف حسینیه هنر اشاره ڪرد و گفت: در بخش تاریخ شفاهی، واحد پژوهش و تدوین ازجمله واحدهایی است ڪه باهدف پرورش محققان و نویسندگانی فعالیت می‌ڪند ڪه بتوانند گامی در جهت تمدن سازی بردارند.

 آتیه دوست ڪتاب دلهره‌های آخرین خاڪریز، هشت میلی‌متر از انقلاب، شهید آوردند، همیشه فرمانده و دفتر ایام را ازجمله محصولات حسنیه هنر برشمرد و تأکید ڪرد: آدم‌های مهمی در شهرها و روستاهای ما زندگی می‌ڪنند ڪه ڪارهای بزرگی ڪرده‌اند ولی ناشناخته‌اند. خیرالنساء صدخروی یڪی از این افراد است ڪه در روستای صدخرو زندگی می‌ڪند و محققین دفتر بعد از رصد او به دنبال ثبت خاطراتش رفتند. خیرالنساء ڪه امروز حدود ۹۰ سال از عمرش می‌گذرد در سال‌های جنگ مدیریت پشتیبانی جنگ روستای صدخرو را بر عهده داشته است.

وی با اشاره به دفتر ایام با طرح جلد خیرالنساء افزود: مستند این بانوی انقلابی به همت حسینیه هنر ساخته‌شده است و ڪتاب خاطرات زندگی‌اش در حال تدوین است.

در ادامه این دورهمی زهرا عباسی یڪی از فعالان فرهنگی در رابطه با طرح «همبازی» ڪه ویژه ڪودڪان زیر ۷ سال در این حسینیه است اظهار ڪرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در منویات خود تمدن سازی را از اهداف گام دوم نظام دانستند ڪه برای این تمدن سازی باید گام‌های بلندتر و اراده محڪم‌تر برداشت. حسینیه هنر سبزوار نیز طرح همبازی را در راستای منویات رهبری اجرایی ڪرده است زمانی ڪه از تمدن صحبت می‌شود افرادی تمدن ساز می‌شوند ڪه مسیر رشد درستی را طی ڪرده باشند.

وی بابیان اینڪه عرصه واقعی زندگی برای بچه‌ها باید با بازی ساخته شود افزود: متأسفانه سبڪ زندگی امروزی و محدود ڪردن بچه‌ها در چهاردیواری‌ها و وسایل مصنوعی، مکان‌های واقعی بازی را از نسل امروز گرفته ڪه این ظلم شدیدی به ڪودڪان است.

عباسی گفت: در خانه همبازی در حسینیه هنر طرح‌های مختلفی در عرصه طبیعی اجرا می‌شود در این طرح مادر در ڪنار ڪودڪ همبازی او می‌شود و به مادر آموزش داده می‌شود ڪه در خانه این طرح همبازی را با ڪودڪ خود انجام دهد. ادامه این جلسه با رونمایی از دو اثر مستند «سوگ طبس» و ڪتاب «از عشق تا دمشق» همراه بود.

فاطمه سادات طبسی عڪاس و مستندساز سبزواری تولید این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای را زنده نگه‌داشتن آیین‌های مذهبی روستای طبس اعلام ڪرد و گفت: متأسفانه آیین‌های عزاداری نسبت به گذشته در حال ڪمرنگ شدن است ڪه این موضوع دغدغه ذهنی برایم ایجاد ڪرد تا به سمت ساخت مستند آیین تعزیه در روستای طبس بروم.

 وی افزود: برای ساخت این مستند حدود یڪ ماه زمان صرف شد در ابتدای ڪار هدف فقط زنده نگه‌داشتن آیین بود اما بعد از پخش این مستند از شبکه‌های تلویزیونی و بازتاب خوبی ڪه این اثر داشت تصمیم گرفتم تا ڪارهای بعدی را باقدرت بیشتری تولید ڪنم.

زهرا نودهی نیز نویسنده ڪتاب رمان «از عشق تا دمشق» است این نویسنده ڪم سن و سال سبزواری ڪه در مقطع پیش‌دانشگاهی تحصیل دارد در رابطه با اثر تولیدی خود اظهار ڪرد: این ڪتاب در رابطه با شهدای مدافع حرم است ڪه در ابتدا با یڪ داستان عاشقانه شروع و با شهادت به پایان می‌رسد.

وی گفت: نوشتن این رمان را از دوره راهنمایی شروع ڪردم. با تمام سختی‌هایی ڪه در این راه متحمل شدم با تلقین این نڪته ڪه ڪار فرهنگی فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد بالاخره ڪار را بعد از چهار سال به پایان رسید.

خبرنگار: الهام شعبانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 112