تلاش برای تأمین ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان سادات در خراسان رضوی
تلاش برای تأمین ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان سادات در خراسان رضوی

معاون مشارکت‌های مردمی و مؤسسات خیریه بهزیستی خراسان رضوی از رایزنی با شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای تأمین مسکن ۳۰۰ مددجو خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حمیده محدث در این باره گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار خانواده فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که شامل خانواده‌های دارای سرپرست معلول، خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد، طرح احداث بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف را با زمین موقوفه‌ای که برای مسکن سادات وقف شده، پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: امیدواریم جذب حداکثری از این واحدها شامل حال مددجویان ما بشود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رصد و پایش مددجویان فاقد مسکن به منظور گزینش مددجویان و خانواده‌های حائز شرایط در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفته است، گفت: بر اساس رایزنی‌های اولیه، در خواست شده که مددجویان از بین سادات باشند که مسکن نداشته و فاقد سرپناه ملکی باشند.

محدث با بیان این مطلب که البته رایزنی و گفتگو ادامه دارد و اطمینان داریم با نگاهی که شهردار مشهد و تولیت آستان قدس در حمایت از محرومین و مددجویان نهادهای مختلف دارند این پروژه به ثمر می‌رسد و مددجویان فاقد مسکن ما هم می‌توانند زیر سقفی زندگی کنند که از آن خودشان باشد، خاطرنشان کرد: ما در گذشته هم با شهرداری و آستان قدس رضوی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشترکی داشته‌ایم که خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی با بهزیستی داشته‌اند و از هیچ کمکی به مددجویان ما دریغ نداشته‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از سال ۹۴ تا کنون سه هزار و ۹۲۸ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده ولی با وجود این به خاطر اینکه ورودی‌های بهزیستی همچنان ادامه دارد و معمولا مددجویان جدید از بین اقشار محروم و فاقد مسکن هم هستند، لذا با اینکه در سال‌های بعد از انقلاب هزاران واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان شده، با این وجود همچنان با صف بی‌خانگان مواجه ایم.

محدث در پایان اظهار کرد: با همکاری سایر نهادها و نیز نیکوکاران همیشه در صحنه‌ی خراسان رضوی، این مشکل حل و مددجویان بی‌خانه به اندازه‌ای برسند که بتوان میزان تولید مسکن با تقاضا را به سطح متوازنی رساند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 98