تقدیر از هنرمندان شهرستان خوشاب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
تقدیر از هنرمندان شهرستان خوشاب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در سومین روز دهه فجر به شهرستان خوشاب سفر کرد و در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر از هنرمندان این شهرستان تقدیر به عمل آورد.

به گزارش اختر شرق؛ در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در برنامه عدالت توزیعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارهای فرهنگی و ایده‌های نو در قالب کسب‌وکارهای فرهنگی حمایت می‌شود.

جعفر مروارید ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: بسیار  مفتخرم امروز در شهرستانی حضور دارم که شاهد حضور پررنگ جوانان هستیم و مدیر ارشاد این شهرستان نیز جوان فعال انقلابی است.

وی بابیان این‌که سومین روز دهه مبارک فجر به نام جوان انقلابی، جهاد علمی و امیدآفرینی است ادامه داد: در چهل و یکمین سال انقلاب کاری که شایسته فرهنگ جامعه دینی ماست کار انقلابی است که این جز با جهاد علمی و رویکرد انقلابی محقق نخواهد شد.

دکتر مروارید با اشاره به اجرای موفق مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی در طول یک سال گذشته ادامه داد: اجرای موفق این طرح در فضای فرهنگ و هنر نیز اثرات مثبتی از خود به‌جا گذاشته است.

وی با تأکید بر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر تصریح کرد: فعالان فرهنگی و هنری به‌ویژه جوانان با  کمک پیشکسوتان ایده‌های نو خود را به رونق تولید و پویایی در عرصه فرهنگی هنری و قرآنی تبدیل می‌کنند، نهادینه کردن اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای جامعه باعث رونق تولید این حوزه در کنار کالاهای دیگر می‌شود و کالای فرهنگی و هنری در سبد خرید خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نهادینه شدن اقتصاد فرهنگ و هنر باعث می‌شود فرهنگ و هنر علاوه بر اینکه، سبک زندگی ایرانی و اسلامی را جهت می‌بخشد، سنت‌های ما را پایدار نگه می‌دارد، میراث کهن ما را به جوانان نشان می‌دهد کارکرد اقتصادی هم داشته باشد.

وی با اشاره به طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها گفت: حمایت دکتر صالحی وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی از گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها باعث احداث این گذرها در شهرستان‌های مشهد و نیشابور شده است، امیدواریم شاهد ایجاد گذر فرهنگ و هنر در شهرستان خوشاب نیز باشیم.

وی بابیان اینکه امروز شاهد رویدادهای امیدآفرین در این شهرستان هستیم بیان داشت: افتتاح اولین موسسه قرآنی و دو آموزشگاه آزاد هنری، نوید آینده درخشان را برای این شهرستان می‌دهد. که این مهم جز با کمک اصحاب فرهنگ و هنر و حمایت مسئولین شهرستان محقق نمی‌شد.

دکتر مروارید بابیان اینکه یکی از پیام‌های انقلاب، عدالت توزیعی در امکانات بود ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به این آموزه انقلابی عمل کنیم و امکانات و دسترسی‌های فرهنگی به شکل عادلانه در میان شهرستان‌ها توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: خطاب این بیانیه جوانان و نیز توجه به ظرفیت‌های نهفته انقلاب اسلامی، امید، استقلال و اتکا به نیروهای درون‌زاست.

وی بابیان اینکه در فضای فرهنگی و هنری عمل به این بیانیه مستلزم همدلی وفاق، همدلی و همبستگی است گفت: در تشییع پیکر سردار سلیمانی، همبستگی مردم را شاهد بودیم و امیدواریم در فضای کنونی با همبستگی که ایجاد شد شاهد تحول، تداوم و تکامل فرهنگی باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10