تصویب ۷۰ مصوبه برای توسعه شهرستان قوچان/ زیرساخت‌های گردشگری شهرستان باید تقویت شود
تصویب ۷۰ مصوبه برای توسعه شهرستان قوچان/ زیرساخت‌های گردشگری شهرستان باید تقویت شود

استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان قوچان به لحاظ منابع طبیعی از ظرفیت چشمگیری برخوردار است و باید زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تامین و تقویت شود.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان قوچان که بیش از چهار ساعت به طول انجامید و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قوچان از قدمتی تاریخی و مردمی متدین و با فرهنگ برخوردار است که برای توسعه و پیشرفت نیاز به توجهات استانی و ملی دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یک تونل ضدعفونی در مرز باجگیران راه‌اندازی خواهد شد و در صورت رسیدن به توافق در اجلاس آتی کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان، در مرحله اول شاهد بازگشایی مرز باجگیران خواهیم بود که در توسعه شهرستان قوچان اثرگذار است.

وی یکی از هدف‌های سفرهای شهرستانی را هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برشمرد و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سفرهای شهرستانی رسیدگی به مطالبات مردمی است که بعد از مصوبه شدن به عنوان یک تکلیف قانونی در اولویت دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه چندین بخش به ساختار تشکیلات استان اضافه شده که بیشترین سهم را شهرستان قوچان داشته است، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب سال‌های اخیر بیمه روستائیان و عشایر است که در شهرستان قوچان باید تقویت شود.

استاندار خراسان رضوی، کشاورزی را یکی از پیشران‌های اصلی شهرستان قوچان دانست و مطرح کرد: باید از این ظرفیت در جهت توسعه استان استفاده شود.

معتمدیان بر خدمت‌رسانی بیشتر به عشایر شهرستان تاکید کرد و گفت: شهرستان قوچان از حیث خدمات‌رسانی به عشایر باید به میانگین استان برسد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شهرستان قوچان از نظر منابع طبیعی سرآمد همه شهرستان‌های استان است لذا باید از این حیث توسعه پیدا کرده و زیرساخت‌های گردشگری آن تامین و تقویت شود.

وی با اشاره به تنوع صنایع دستی از جمله چادر دوزی و نمدمالی در روستاهای شهرستان قوچان، گفت: غرفه‌های فروش این محصولات در جهت تقویت صنایع دستی در استان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تثبیت جمعیت روستایی یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: باید سرعت بازنگری طرح‌های هادی افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هنر مدیر جذب و استفاد از ظرفیت اعتبارات ملی است و نمی‌توان به اعتبارات استانی در راستای اجرای برنامه‌ها اکتفا کرد.

لازم به ذکر است؛ پیش از این جلسه استاندار خراسان رضوی در قالب برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از مردم شریف شهرستان قوچان به صورت چهره‌به‌چهره دیدار داشت و ضمن استماع مشکلات آنان، دستورات مقتضی را برای حل این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه ۷۰ مصوبه در جهت پیشرفت و آبادانی شهر قوچان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی به تصویب رسید. گفتنی است؛ همزمان با سفر استاندار جلسات ستاد تسهیل نیز در شهرستان‌ها در راستای پشتیبانی و رفع موانع تولید برگزار شد.

image_printچاپ مطلب

Views: 158