تشییع و طواف پیکر مطهر شهید «حمیدرضا الداغی» در حرم مطهر رضوی
تشییع و طواف پیکر مطهر شهید «حمیدرضا الداغی» در حرم مطهر رضوی

پیکر مطهر شهید امر به معروف و نهی از منکر «حمیدرضا الداغی»، بر دوش مردم ولایتمدار و شهیدپرور مشهد مقدس تشییع و در حرم مطهر امام رضا علیه السلام طواف داده شد.

به گزارش اختر شرق؛ مراسم تشییع پیکرپاک شهید غیرت و مدافع حیاء و عفت با حضور باشکوه مردم ولایتمدار و شهیدپرور مشهد مقدس و جمعی از مسئولان استانی از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا علیه السلام آغاز شد.

پس از دقایقی، پیکرپاک شهید «الداغی» بر دوش مردم و جوانان انقلابی مشهد از ورودی باب الرضا علیه السلام همراه میهمان امام رضا علیه السلام شد که در همین حین خادمان امام رضا علیه السلام با عود، اسپند و گلاب به استقبال از پیکرپاک این شهید والامقام رفتند و شهادتش را تبریک گفتند.

پیکر مطهر شهید حمیدرضا الداغی پس از گذر از صحن پیامبراعظم (صل الله علیه و آله) به صحن کوثر حرم مطهر رضوی منتقل و مراسم خطبه خوانی و عرض ارادت خدمت امام رئوف با نوای مداحان حرم مطهر قرائت شد، سپس حال و هوای مراسم با نوحه خوانی و روضه‌خوانی مادحین اهل بیت (ع) صفای دیگری پیدا کرد.

زائران و مجاوران حاضر در این مراسم، در ادامه با ندای «الصلاه الصلاه» مکبر، به امامت حجت الاسلام و المسلمین مروج از ائمه جماعت حرم مطهر رضوی قامت بر اقامه نماز میت بستند و بر حقیقت و حقانیت عمل این شهید والامقام شهادت دادند.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید عظیم الاشأن، دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در محل شهادت وی و همچنین در دانشگاه حکیم سبزواری، برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ شهید حمیدرضا الداغی ۸ اردیبهشت ماه در شهرستان سبزوار در حین تردد، متوجه ایجاد مزاحمت و خشونت اراذل و اوباش نسبت به چند دختر بی‌دفاع می‌شود از همین رو برای دفاع از ناموس شیعه وارد عمل شده و اقدام به دفاع کرد اما به صورت ناجوانمردانه از سوی اراذل و اوباش با ضربات متعدد چاقو مواجه و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 99