تشکیل قرارگاه ۲۱ تیر با موضوع شاخصه‌های حجاب و عفاف در خراسان رضوی
تشکیل قرارگاه ۲۱ تیر با موضوع شاخصه‌های حجاب و عفاف در خراسان رضوی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: نظارت قرارگاه ۲۱ تیر بر روند اجرای شاخص‌های عفاف و حجاب در ادارات و سازمان‌های دولتی انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، ویژگی مهم این برنامه‌ها را هدف محور و پیامد محور عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در پنج حوزه آموزشی، تشکل‌های مطالبه گری، موضوعات فرهنگی و اجتماعی، تولید محتوا و عفاف و حجاب تدوین و ابلاغ شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: برای کمک به این موضوع قرارگاه ۲۱ تیر شکل گرفته تا در فاز نخست نظارت جامعی از روند انجام شاخص‌ها و موضوعات عفاف و حجاب شکل گرفته است و نتیجه این موضوعات که در سه فاز خود ارزیابی، محسوس و نامحسوس اتفاق می‌افتاد معایب و نواقص احصا و ابلاغ می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، نیز از تشکیل ۱۰۸ تیم برای نظارت بر رعایت حجاب در مناطق مختلف مشهد خبر داد.

رضایی، از فعالیت «۱۰۸ تیم سه نفرِ» با عنوان «ارزیابان عفاف و حجاب» در دو هفته گذشته در این استان خبر داد.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، تاکنون ۷۶۰ مکان در مشهد مورد بازدید قرار گرفته و ۳۵ مورد تخلف به صورت محرمانه به مدیران ادارت ارسال شده است. آقای رضایی همچنین از شمار محدودی تنش در کل این بازدیدها خبر داد.

رضایی با بیان اینکه همه مکان‌ها از جمله درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت مورد بازدید قرار می‌گیرند، گفت که مشکلی در تامین نیروی انسانی بازرسان و ارزیابان وجود ندارد و چنانچه نیاز باشد می‌توانند این ۱۰۸ تیم را افزایش دهند.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 5