تشریح ماجرای حضور چند شغال گرسنه در خیابان‌های مشهد
تشریح ماجرای حضور چند شغال گرسنه در خیابان‌های مشهد

رئیس اداره محیط زیست مشهد ماجرای ورود چند شغال به یکی از خیابان‌های شهر مشهد را تشریح کرد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از تسنیم؛ همزمان با کاهش دما و برودت هوا شهروندان مشهدی در برخی شب‌ها شاهد حضور حیوانات وحشی همچون گرگ و روباه در سطح شهر هستند.حیواناتی که به دلیل نبود مواد غذایی ازاطراف مشهد به سطح شهر روی می‌آورند تا بتوانند خود را از گرسنگی نجات دهند.

در همین راستا شب گذشته ویدئویی از خیابان رضای احمدآباد مشهد در فضای مجازی منتشر شد که در این فیلم سه گرگ گرسنه در سطح شهر به دنبال غذا بودند.

رئیس اداره محیط زیست مشهد بیان کرد: این فیلم توسط کارشناسان بررسی شد البته این حیوانات شغال هستند و با توجه به اینکه خیابان احمدآباد به پارک ملک آباد و بوستان کوهسنگی نزدیک است. دراین دو منطقه نیز شاهد حضور شغال‌ها هستیم و ازشهروندان درخواست داریم پسماندهای خود را سر زمان تعیین شده بیرون ازمنزل بگذارند.

موسی پور، با بیان این مطلب که پسماندها بهترین منبع غذایی برای جذب حیوانات به شهرها هستند، گفت:با توجه به هوای سرد خراسان رضوی و مشهد، حیوانات به دلیل نبود غذابه شهرها می‌آیند لذا مردم باید مدیریت کنند و جمع آوری پسماندها نیز از سوی شهرداری به موقع صورت گیرد چرا که حیوانات وقتی غذا پیدا کنند ترغیب می‌شوند و تعدادشان نیز افزایش پیدا می‌کند.

موسوی پور در پایان خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کنترل می‌شود ودر کوهسنگی نیز چندین شغال داریم که مدتی است تله گذاشته‌ایم اما هنوز موفق به گیر انداختن آنها نشده‌ایم. در سطح شهر نیز نیروهای یگان محیط زیست گشت زنی خواهند داشت و در صورت مشاهده این حیوانات با اسلحه بیهوشی آنها را بیهوش وبه خارج از شهر و منطقه‌ای مناسب منتقل می‌کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 93