تشریح طرح اصلاح هندسی میدان شهدا تربت‌جام
تشریح طرح اصلاح هندسی میدان شهدا تربت‌جام

جلسه تشریح طرح اصلاح هندسی میدان شهدا تربت‌جام با حضور فرماندار، شهردار، مشاور طرح و اعضای شورای ترافیک شهرستان، اصحاب رسانه، مسئولین و شهروندان و منتقدین در محل تالار جامی برگزار شد.

جلسه تشریح طرح اصلاح هندسی میدان شهدا تربت‌جام با حضور فرماندار، شهردار، مشاور طرح و اعضای شورای ترافیک شهرستان، اصحاب رسانه، مسئولین و شهروندان و منتقدین در محل تالار جامی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این نشست فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان بابیان اینکه مشکل ترافیکی میدان شهدا از سالیان زیادی باعث گلمندی شهروندان شده است گفت: در سال‌های قبل اقدامات جزئی برای حل این مشکل صورت گرفته ولی در سال گذشته تصمیم بر آن شد تا با نظر اعضای شورای ترافیک شهرستان یک اقدام کارشناسی و اساسی صورت گیرد.

ازاین‌رو از بین مشاوران زبده استانی که در حوزه ترافیکی استان کارنامه موفقی دارند، یک مشاور انتخاب و حدود شش ماه روی این طرح مطالعه داشت و درنهایت چندین طرح مانند چراغ فرماندهی و اصلاح هندسی میدان ارائه نمود که بعد از بررسی طرح‌ها و رتبه‌بندی آن، در شورای ترافیک به اجرای یک طرح رسیدیم.

هرچند که اجرای کنارگذر در درازمدت باید صورت گیرد و این طرح پنج یا درنهایت هفت سال بخشی از مشکل ترافیکی میدان را حل خواهد کرد ولی در درازمدت باید طرح‌های اساسی به اجرا درآید.

در شرایط فعلی حدود ۵۰ درصد از طرح اجراشده و هنوز بخشی از طرح ناقص است که این شاید باعث سردرگمی مردم شده است و چون به جزییات طرح آگاه نیستند سؤالات و ابهاماتی برایشان ایجاد گردد.

شهرداری تربت‌جام به‌عنوان مجری این طرح به‌صورت شبانه‌روز مشغول است و این پروژه در اولویت کاریشان قرارگرفته است و از مردم فهیم تربت‌جام انتظار صبوری داریم تا بتوانیم این طرح را با موفقیت به پایان برسانیم.

در ادامه شهردار تربت‌جام گفت: ما در ابتدا از مردم بابت مشکلاتی که دررفت و آمد و سیمای شهری به خاطر اجرای طرح اصلاح هندسی میدان شهدا ایجادشده عذرخواهی می‌کنیم ولی هر اقدام در راستای حل مشکلات، سختی‌هایی هم به همراه خواهد داشت که باید به خاطر شیرینی نتیجه صبور باشیم.

این طرح با توجه به شرایط موجود، اعتبارات و آیتم‌هایی انتخاب‌شده و قطعاً طرح‌های کامل‌تری هم وجود داشت که در شرایط فعلی و وضعیت موجود میدان، اعتبارات و دیگر گزینه‌ها این طرح انتخاب‌شده است وگرنه اجرای کنارگذر یا تقاطع غیر هم‌سطح نتیجه قابل‌قبول‌تری را خواهد داشت.

اما خوشبختانه اجرای کامل این طرح می‌تواند به روان‌سازی ترافیک در این بخش از شهر کمک زیادی داشته باشد. بازگشایی خیابان پنجم به این میدان کامل‌کننده طرح خواهد بود و تا این خیابان بازگشایی نشود، طرح ناقص است.

همکاری مردم و مسئولین در موفقیت طرح نقش زیادی دارد و بعد از اجرای طرح باید رفتارهای ترافیکی رانندگان و همکاری و اعمال قانون راهنمای و رانندگی برای تحقق قوانین توقف ممنوع حاشیه و اطراف میدان و تخلف‌های احتمالی ضمانت موفقیت طرح است وگرنه مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.

هر یک از اقدامات و تغییرات در ابعاد میدان و اطراف آن و همچنین یک‌طرفه شدن بعضی خیابان‌های اطراف میدان شهدا طبق دفترچه طرح بوده و هیچ اقدام سلیقه‌ای یا غیر کارشناسی صورت نگرفته است.

این جلسه هم برای تشریح جزییات طرح تشکیل‌شده تا مشاور با توجه به نقشه‌های تهیه‌شده اجرایی به‌صورت مستند برای حاضرین توضیح دهند تا ابهامات برطرف گردد.

در ادامه نشست مشاور طرح جزییات طرح را توضیح داد و به سؤالات حاضرین پاسخ دادند و دلایل یکایک تغییرات و اقدامات صورت گرفته در میدان و اطراف میدان را تشریح کرد

فیلم‌برداری کامل از سین نشست تهیه‌شده و بعد از اماده‌سازی و کاهش حجم به‌صورت قسمت قسمت در فضای مجازی قرار داده خواهد شد تا شهروندان محترم به‌صورت تصویری تشریح طرح را ملاحظه نمایند.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 24