تسریع در انجام پروژه محور مواصلاتی نیشابور به جوین در گرو تخصیص به موقع اعتبارات ملی
تسریع در انجام پروژه محور مواصلاتی نیشابور به جوین در گرو تخصیص به موقع اعتبارات ملی

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تسریع در انجام پروژه محور مواصلاتی نیشابور به جوین را مستلزم تخصیص به موقع اعتبارات ملی دانست.

به گزارش اختر شرق و به نقل از فارس؛ محمد پارسا معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این باره اظهار کرد: محور نیشابور- جوین قسمتی از کریدور اتصالی بین استان‌های خراسان رضوی- خراسان شمالی- سمنان و گلستان به طول تقریباً ۲۵۰ کیلومتر (در خراسان رضوی) و حدوداً موازی با محور موجود مشهد به‌طرف استان‌های شمالی است و در صورت احداث و تکمیل آن ثمرات قابل‌ملاحظه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متوجه منطقه و کشور خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تسریع در انجام پروژه محور مواصلاتی نیشابور- جوین را مستلزم تخصیص به‌موقع اعتبارات ملی دانست و بیان کرد: در همین راستا حدفاصل نیشابور-فیروزه به طول ۱۵ کیلومتر از محل اعتبارات ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و استان در سال‌های اخیر به بزرگراه چهار خطه تبدیل‌شده و در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: مطالعات بهسازی و ارتقای محور فیروزه- سلطان‌آباد در قالب راه اصلی انجام‌شده و با پیگیری‌های صورت گرفته به‌محض پایدار شدن ردیف اعتباری به‌تناسب اعتبارات ابلاغی در دستور کار قرار می‌گیرد.

پارسا با تاکید بر اینکه قسمتی از مسیر سلطان‌آباد- رحمت‌آباد به طول ۲۵ کیلومتر در سال‌های گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام‌شده که بااعتبار ابلاغی در سال جاری تکمیل و ۵ کیلومتر آن در شرف برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است، تصریح کرد: مطالعات مابقی محور در خراسان رضوی انجام‌شده که پس از پایداری در قانون بودجه به‌تناسب اعتبار و تخصیص پیش‌بینی‌شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی که توسط مسئولین خراسان رضوی به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است هر چه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد، ضمن این‌که انتظار می‌رود مسئولین سایر استان‌های یادشده هم به این موضوع مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 195