تحویل بیش از ۱۶ هزار دوز واکسن کرونا به دانشکده علوم پزشکی تربت جام
تحویل بیش از ۱۶ هزار دوز واکسن کرونا به دانشکده علوم پزشکی تربت جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با بیان اینکه تعداد ۱۶هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کووید ۱۹ به دانشکده علوم پزشکی تربت جام تحویل داده شده از شهروندان واجد شرایط واکسیناسیون، خواست نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد افکار در این باره گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و۵۰۰ دوز واکسن سینوفارم می‌باشد و تعداد سه هزار دوز واکسن آسترازینکا برای افرادی است که نوبت دوم را تزریق نکرده اند.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عنوان کرد: واکسیناسیون تنها راه قطع زنجیره‌ای کرونا میباشد لذا از شهروندان تربت جام درخواست می‌کنیم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نسبت به تزریق به موقع واکسن اقدام نمایند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم اطلاعات خود را در این زمینه از منابع موثق دریافت و به شایعات هیچگونه توجهی نکنند چراکه به گفته کارشناسان به خصوص سازمان بهداشت جهانی، بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است. اغلب واکسن‌ها بر روی انواع جهش‌ها حتی نوع دلتا موثر است تزریق واکسن عامل مهمی در کاهش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا است

دکتر افکار بیان کرد: با توجه به اینکه هر چه سن افراد فراخوان شده پایین‌تر می‌رسد، تعداد مراجعین افزایش می‌یابد، از این رو از شهروندان در منطقه جام درخواست داریم که حتی الامکان از آوردن همراه به مراکز مربوطه خودداری کرده و با مراجعه به موقع و مطابق ساعت اعلام شده شرایط را مدیریت نمایند.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی تربت جام در پایان خاطرنشان کرد: به منظور کنترل شرایط و قطع زنجیره انتقال ویروس در هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون در صورت شلوغی به مراکز خلوت‌تر مراجعه کنند و نسبت به مدیریت ازدحام واکسیناسیون خود کوشا باشند تا هر چه سریعتر شاهد از بین رفتن ویروس منحوس باشیم.

خبرنگار: رضا اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 51