تحقق ۵۰ درصدی کشت قراردادی گندم در خراسان رضوی
تحقق ۵۰ درصدی کشت قراردادی گندم در خراسان رضوی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت:‌از آغاز عملیات کشت قراردادی گندم آبی استان تا کنون نزدیک به ۵۰ درصد از سطح زیرکشت گندم آبی استان تحت پوشش این اقدام اقتصادی دولت قرار گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ وحیدرضا فریدونی با بیان اینکه عملیات اقتصادی کشت قراردادی گندم آبی از ۲۹ آذر ماه برای تحت پوشش قراردادن بالغ بر ۱۲۷ هزار هکتار از مزارع کشت آبی گندم در استان خراسان رضوی آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به سطح زیر کشت گندم آبی استان تا کنون نزدیک به ۵۰ درصد از مزارع کندم آبی تحت پوشش این عملیات اقتصادی دولت در استان قرار گرفته است.

فریدونی بیان کرد: تا کنون افزون بر ۶۵۰۰ قرارداد با گندمکاران گندم آبی در استان منعقد شده است و این روند کماکان ادامه خواهد داشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خطاب به کشاورزانی که تا کنون موفق به ثبت این قرارداد نشده‌اند، گفت: گندمکاران عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به اخذ و نصب اپلیکیشن کشت قراردادی گندم آبی اقدام نموده و از مزایای این طرح استفاده نمایند.

وی ادامه داد: پرداخت یک میلیون ریال به عنوان کمک هزینه حمل و برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه محصولات کشاورزی بخشی از مزایای ثبت قرارداد و این طرح اقتصادی می‌باشد.

فریدونی ضمن با اشاره به تلاش در جهت دست یابی به الگوی کشت پایدار و نیل به خود کفایی در تولید گندم در کشور به عنوان اهداف این طرح، تصریح کرد: کشاورزان استان می‌توانند ضمن شرکت در این طرح حمایتی اقتصادی دولت از دریافت ۵۰ درصد هزینه‌های کود‌های فسفاته و پتاسه به عنوان تسهیلات این طرح بهره‌مند گردد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای موفق این طرح تا کنون نشست‌های مختلفی با حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کشاورزان از جمله سازمان جهاد کشاورزی، سازمان خدمات حمایتی و شرکت‌های تعاونی تولید و تعاونی روستایی به منظور تشریح مزایا و اثرات این طرح برگزار گردیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 71