تجهیز ۱۳ هزار هکتار زمین زراعی به سامانه‌های نوین آبیاری در مشهد
تجهیز ۱۳ هزار هکتار زمین زراعی به سامانه‌های نوین آبیاری در مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: تاکنون از مجموع ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی مستعد شهرستان مشهد، ۱۳هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از دهه ۷۰ در استان آغاز شده است، مطرح کرد: تاکنون از مجموع ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی مستعد ۱۳ هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: از این میزان  ۴۰۰ هکتار  در  سال ۹۹  به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد که در۱۴ طرح پروژه عملیاتی گردید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی، عنوان کرد: اجرای هر هکتار سیستم نوین آبیاری چهار هزار و ۴۰۰ مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

طهماسبی زاده به تسهیلات بلاعوض دولتی در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: میزان این تسهیلات سالانه متفاوت بوده است، این تسهیلات امسال برای هر هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای باغات ۱۷۵ میلیون ریال ، سیستم آبیاری قطره ای زراعت ۱۲۲ میلیون ریال، سیستم آبیاری کم فشار ۷۰ میلیون ریال است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اجرای ۴۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در سال جاری در شهرستان تأکید کرد: میزان کل اعتبار ۳۴۸۱۶٫۹ میلیون ریال است و از این مبلغ میزان ۲۸۴۲۱٫۶ میلیون ریال بلاعوض دولتی است یعنی حدود ۸۲ درصد بلاعوض دولتی و فقط ۱۸ درصد سهم بهره بردار می باشد.

image_printچاپ مطلب

Views: 7