تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی شهرستان تایباد برگزار گردید
تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی شهرستان تایباد برگزار گردید

مراسم تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی با حضور مهندس سیاح فرماندار شهرستان تایباد و مسئولین استانی و شهرستانی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در سالن مفاخر این شهرستان برگزار و از ۳۴ کشاورز پیشرو و برگزیده تقدیر شد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس سیاح فرماندار شهرستان تایباد در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه این شهرستان بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان و اینکه معیشت اصلی مردم از کشاورزی و دامپروری است تلاش می‌کنیم وضعیت کشاورزی تایباد از معیشتی به اقتصادی تبدیل شود

مهندس سیاح عنوان کرد: حمایت دولت و فراهم کردن بستر مناسب برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک و همچنین ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی، در راستای توسعه پایدار اقتصادی نیاز مبرم است.

جواد اعتضادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تایباد نیز در این مراسم ضمن بیان توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی شهرستان به دستاوردهای مهم این حوزه اشاره کرد و گفت: در یک دهه گذشته، هزار و ۵۰۰ درصد افزایش در حوزه پرورش آبزیان تایباد، ۶۸۵ درصد افزایش در پرورش شترمرغ، ۶۳۷ درصد در افزایش تعداد کلونی‌های زنبور ثبت شده است که این میزان افزایش، یک انقلاب در این حوزه را نشان می‌دهد.

اعتضادی بیان کرد: محدودتر شدن منابع آبی و تغییرات اقلیمی باعث شده تا سطح زیر کشت حوزه زراعی ۱۷ درصد کاهش پیدا کند اما با این وجود میزان تولیدات در بخش کشاورزی چهار درصد افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تایباد در پایان با اشاره به انتخاب سه نمونه استانی و ۳۱ نمونه شهرستانی، اظهار کرد: سعی بر این بوده رویکرد انتخاب نمونه‌ها را از توجه صرف به تولید که می‌توانست به بهای تولید کم کیفیت منجر شود، به تولید حداکثری با حداکثر بهره‌وری تغییر دهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 106